Satış, satışçı ve satış yöneticisi terimleri önceleri müşterileri yanıltan terimlerdi. Satış elemanlarının bugünkü durumlarına bakıldığında, eğitimli, yetenekli ve motive edilmiş kişiler oldukları görülür. Satışçıların uzun dönemdeki başarıları müşteri tatminine odaklanmış durumdadır. Bu bağlamda çalışmada modern satışçılık ve satış yönetiminin şirketlerce ne şekilde ele alınması gerektiği üzerinde durulmuş.
Kitaba, işletmeler ve tabii satışçılar açısından önemli bir konu olduğu düşünülen "Satış Yönetiminde Etik" ve "Satış Yönetiminde Liderlik" konuları eklenmiştir. Günümüzün gelişen teknolojisi karşısında ilave edilmesini uygun görülen konulardan birisi de "İnternette Satış" olmuştur. Böylece çalışma 14 bölümden oluşturulmuş. Birinci bölümde, Satış Yönetimi, Kişisel Satış ve Satışçılık; ikinci bölümde, Satış Süreci Aşamaları ve Satış Yönetimi Planlama Süreci; üçüncü bölümde, Bölge ve Zaman Yönetimi; dördüncü bölümde, Satış Bütçesi ve Satış Tahmini; beşinci bölümde, Satış Gücünün Organizasyonu; altıncı bölümde, Satışçıların Tedarik ve Seçimi; yedinci bölümde, Satışçıların Eğitimi; sekizinci bölümde, Satış Gücünün Motivasyonu; dokuzuncu bölümde, Satış Yönetiminde Liderlik; onuncu bölümde, Ücretlendirme; onbirinci bölümde, İnternette Satış; onikinci bölümde, Satışçı Performansının Değerlendirilmesi, onüçüncü bölümde, Satış Yönetiminde Etik ve ondördüncü bölümde, Uluslararası Satış konuları ele alınmış.
(Önsözden)