Toplu pazarlığın yerelleşmesinin pazarlıkta makro etkenlerin yanında mikro belirleyicilerin de dikkate alınmasını bir gereklilik ve/veya zorunluluk haline getirdiği söylenebilir. Yerelleşme, toplu pazarlığın tarafları arasında ücretdışı konuların önemini artırmakta; artan rekabet ortamı da tarafları işbirliğine zorlamaktadır.
Bu gelişmeler üçüncü tarafların pazarlıktaki rolü ve ağırlığını daha da artırmıştır. Yaşanan tüm bu değişimler toplu pazarlığı hem gittikçe daha karmaşık hale getirmekte hem de bu işlemlerin daha alt seviyelerde yapılmasını gerektirmektedir ki bu durumun belirsizliği daha da arttırdığı görülmektedir. Artan belirsizlik taraflar için strateji geliştirmenin önem ve gereğini gün geçtikçe daha da artırmaktadır. Pazarlık stratejisini derinlemesine ele alan çalışma, bu konu hakkında bilgi sahip olmak isteyen okurlara yarar sağlayacaktır.