Üretim anlayışı dönemindeki "ne üretirsem satarım" düşüncesinin önemini kaybettiği ve "müşteri ne isterse onu üretirim", "Müşteri Velinimetimizdir" ve "Müşteri kraldır" sürecinin önem kazandığı dönemin içeresinde yer almaktayız. Bu dönemin ortaya çıkmasının temeli bilgi ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler ve bu gelişmelerin yaratmış olduğu değişimdir.
Özellikle Endüstri 4.0'ın getirmiş olduğu yeniliklerin Toplum 5.0 ile sinerjisi endüstriyel ve toplumsal süreçte yaşanan değişimleri en üst seviyeye çıkararak farklı bir yapının oluşmasına neden olmuştur. Bu oluşum özellikle "süper akıllı toplum" haline gelen ve böylece en büyük güce yani "bilgiye" sahip olan toplum karşısında, küresel süreçte homojen nitelikli ürün ve hizmet sunan işletmeleri yoğun bir rekabet ortamına sürükleyerek daha güçsüz bir konuma getirmiştir. Özellikle bilginin yaratmış olduğu gücü elinde bulunduran tüketiciler istek ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla üretim ve hizmet sunan örgütlerin yaratacağı faydayı karşılaştırabilme ve en büyük faydayı sağlayanı tercih ederek "sadık müşteri olma" davranışından uzaklaşmaktadırlar.