Şekiller – Resimler Listesi
15
2. OYUNLARIN İNSANLAR ÜZERİNDEKİ FAYDALARI
33
3.3. Oyun Olmayan Alanlar
44
4. OYUNLAŞTIRMA NE DEĞİLDİR?
49
4.1. Puan, Rozet, Liderlik Tablosu (PRL)
49
4.2. İş Yerinde Oyun Oynamak
50
4.3. Simülasyon Oyunlaştırma Değildir
51
4.4. Her Zaman Dijital Değildir
51
4.5. Sadece Şirketler için Değildir
52
4.6. Oyun Teorisi Değildir
53
4.7. Kötü Ürünleri ve Hizmetleri Satamaz
53
5. OYUNLAŞTIRMANIN TARİHİ
55
6. CİDDİ OYUNLAR (SERIOUS GAMES)
59
7. OYUNLAŞTIRMA NEDEN KULLANILMALI?
65
9. OYUNLAŞTIRMANIN PSİKOLOJİDEN BESLENMESİ
81
9.1. Klasik Koşullanma
82
9.2. Edimsel Koşullanma
85
9.3.1. Olumlu Pekiştireç
86
9.3.2. Olumsuz Pekiştireç
87
9.4.1. Olumlu Cezalandırma
88
9.4.2. Olumsuz Cezalandırma
89
9.5. Oyunlaştırmada Davranışçılık
89
10. B.J. FOGG DAVRANIŞ MODELİ
93
10.1. Kıvılcım Uyarıcı
96
10.2. Kolaylaştıran Uyarıcı
97
11. NIR EYAL’IN KANCA MODELİ
99
11.3. Değişken Ödüller
101
12. MOTİVASYON ÇEŞİTLERİ
105
14. ÖDÜL VE ÖDÜL ÇEŞİTLERİ
119
17. OYUNLAŞTIRMA TASARIM ÇERÇEVELERİ
133
17.1.1. GameStorm Örneği
135
17.2.1.1. İş Hedeflerini Tanımlama
143
17.2.1.2. Hedef Davranışları Tarif Etme
143
17.2.1.3. Oyuncu Tiplerini Tanımlama
144
17.2.1.4. Aktivite Döngüleri Kurma
144
17.2.1.5. Eğlenceyi Unutma
145
17.2.1.6. Uygun Araçların Kullanımı
147
17.3.1. Octalysis Örneği
154
18. ŞİRKET YAPILARI İLE OYUN YAPILARI ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE FARKLAR
157
19. OYUNLAŞTIRMA TASARIMI SÜRECİ
161
19.1. S.M.A.R.T. Hedef
161
19.2. Davranışları Belirleme
162
19.3. Hedef Kitleyi Tanıma
163
19.6. Prototip, Test ve Geliştirme
169
20. OYUNLAŞTIRMA YATIRIMININ GETİRİSİNİ HESAPLAMAK
171
21. OYUNLAŞTIRMA TASARIMLARINDA YAPILAN GENEL HATALAR
173
22. OYUNLAŞTIRMANIN GELECEĞİ
177
23. OYUNLAŞTIRMA ÖRNEKLERİ
181
23.1. AXA Equitable–Pass it On!
181
23.2. Barclays – 56 Sage Street
182
23.3. Dominos Pizza – Pizza Hero
184
23.4. Playboy – Miss Social
184
23.5. U.S. Army – America's Army
185
23.6. Nissan – Carwings
186
23.7. Dünya Bankası – Evoke
187
23.8. The Joe Boxer – Inactivity Tracker
187
23.10. Avrupa Merkez Bankası–ECONOMIA
189
23.11. Kanada Muhasebeciler Birliği– The Accounted
190
23.12. Commonwealth Bank–Investorville
190
23.15. Fontys Uygulamalı Bilimler Üniversitesi – MT Challenge
192
23.16. LAFA – Condom08
193
23.17. Heineken – Star Player Game
194
23.18. Anneler–Uçak Geliyor
195t
25. OYUNLAŞTIRMAYA BAŞLAYIN
203
26. KİTABIN SONU AMA OYUNA DEVAM
205
Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü
207
Resimlerin Kaynakları
215