Eğitimin insan yetiştirmedeki rolü yalnızca öğretmek ya da yüksek akademik başarıya sahip öğrenciler yetiştirmek değildir. Eğitim sürecinde en temel prensip yetiştirdiğimiz öğrencilerin nasıl bireyler olup nasıl toplumlar oluşturacağını göz önünde bulundurmaktır. İçinde yaşayabileceğimiz huzurlu ve refah seviyesi yüksek toplumlar yaratmak için öncelikle bu toplumları inşa edecek erdemli bireyler yetiştirmek amaçlanmalıdır.
Çocukların güçlü yanlarını ortaya koymalarını teşvik eden bir anlayış ile eğitim hayatını deneyimlemeleri hem mutluluk hem de başarı için kritik bir rol oynamaktadır. Bu anlayıştan yola çıkılarak Türkiye'de okullarda uygulanabilecek grup rehberliği etkinlikleri ile pozitif psikoloji müdahalelerine ilk kez bu kitapta yer verilmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)