Bölüm I: NEDEN DERS ÇALIŞMA ve ÖĞRENME YÖNTEMLERİ?
1
Bölüm II: ÖĞRENME SÜRECİ
17
Öğrenme Nasıl Gerçekleşmektedir?
19
Öğrenme Süreci ve Ders Çalışma
25
Aynen Öğrenilecek Bilgiler Konusunda Seçici Olma
32
Bilişsel Farkındalık ve Öğrenme
36
Bölüm III: PLÂNLI ÇALIŞMA
39
Neden Plânlı Çalışmak Zorundayız?
41
Uzun Dönemli Çalışma Plânı Nasıl Hazırlanır?
46
Dönemlik Çalışma Plânı
46
Kısa Dönemli Çalışma Plânı Nasıl Hazırlanır?
50
Haftalık Çalışma Plânı
50
Çalışma Plânı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
59
Bölüm IV: ETKİLİ OKUMA
65
Etkili Okumaya Hazırlık: Ön İnceleme
69
Etkili Okuma Becerileri
73
Okurken Zihinde Anlamayı Kontrol Etme
74
Metin Hakkında Soru Sorma ve Cevaplama
76
Okunan Metnin Özetini Yapma
76
"İncele-Sorgula-Oku-Tekrar Et-Gözden Geçir" Tekniğiyle Okuma
83
Okuma Hızını Belirleyen Etkenler
88
Okuduğunu Anlama Becerisi
91
Okunan Materyalin Güçlük Düzeyi
92
Okunan Metinle İlgili Ön Bilgi
92
Okuma Hızının Ölçülmesi
94
Dinleme Neden Önemlidir?
99
Etkili Dinlemeyi Engelleyen Etkenler Nelerdir?
101
Olumsuz Dinleme Alışkanlıkları
102
Etkili Dinleme Alışkanlıkları
106
Derste Not Alma Neden Gereklidir?
115
Aynen Kaydetme Tekniği
121
Grafiksel Not Alma Tekniği
122
Cornell Not Alma Tekniği
124
Not Almada Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler
126
Ders Kitabından ve Diğer Materyallerden Not Çıkarma
135
Bölüm VII: DERSE KATILMA
137
Derse Katılma Yolları
139
Sınıf içi Bireysel ya da Grup Etkinliklerine Katılma
142
Öğretmene Düşen Görevler
147
Öğrenciye Düşen Görevler
150
Derse Katılım İlkeleri
152
Yazı Başlığının İfadesi
162
Konunun Sorulara Dönüştürülmesi
164
Yazı İçin Ana Hatların Belirlenmesi
170
İlk Müsveddenin Yazımı
171
Gözden Geçirme ve Düzeltme
177
Araştırma-İnceleme Ödevi Düzeni
180
Bölüm IX: KÜTÜPHANEYİ KULLANMA
183
Kütüphanede Yer Alan Bilgi Kaynakları
188
Kütüphanede Kaynakların Düzeni
192
Kütüphane Sınıflama Sistemleri
192
Kütüphane Yerleşim Düzeni
202
Kütüphanede Kaynaklara Ulaşma
204
Bölüm X: SINAVA HAZIRLANMA VE GİRME
207
Okuma ve Gözden Geçirme
213
Daha Önceki Sınav Sorularını İnceleme
215
Sınava Arkadaşlarla Birlikte Hazırlanma
216
Hatırlama Tekniklerini Kullanma
217
Sınavdan Önce Duygusal, Fiziksel ve Zihinsel Olarak Sınava Hazırlanma
217
Sınava Hazırlanmak İçin Program Yapma
219
Sınav Yönergesini Okuma
221
Sınav Süresini Plânlama
223
Yazılı (Essay) Türü Soruları Cevaplarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
224
Objektif Testlerin Cevaplanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
230
Öğrenmeye Karşı Tutum
238
Başarısızlıktan Kaçınma
240
Başarısızlığı Kabul Etme
241
Öğretmenlere ve Ailelere Düşen Görevler
242
Öğrenciye Düşen Görevler
243
Maslow'un İhtiyaç Sınıflama Modeli
245
Ders Çalışmaya Konsantre Olma
248
Bölüm XII: SAĞLIK VE BESLENME
253
Psikososyal Stres Kaynakları
263
Biyoekolojik Stres Kaynakları
263
Kişisel Stres Kaynakları
263
Stresle Başa Çıkma Yolları
264
Stresle Başa Çıkma İçin Pratik Öneriler
266