Dr. Babacan’ın yeni çalışması, alanında katkı sağlayıcı ve yönlendirici niteliktedir. Pazarlama-iletişim-reklam üçgenini; tümleşik bir yaklaşım temeli üzerinden gerçekleştirdiği çalışmasında, pazarlama disiplininin önemli işlevlerinden biri olan "iletişim" ve "reklam" öğesini pazarlama uygulamaları ile bütünleştiren bir yapıda incelenmiştir. Çalışmanın başlangıç bölümlerinde temel bilgiler ve kavramlar açıklanmıştır. Pazarlama ve iletişim bağlantısının açıklandığı sonraki bölümlerde ise, çalışmanın özünü oluşturan reklam ve reklam uygulamaları konusunda ayrıntılı bilgiler verilmiştir. Reklamın oluşturduğu sektör ve reklam üretimi, reklam ortamları, medya planlaması ve reklam etkinliği gibi sektörün temel öğeleri konusundaki gelişmeler ve uygulamalar pazar ve reklam-veren yönünden açıklanmıştır.
Çalışmanın içeriği ile uyumlu olarak bölümlerin sonuna eklenen okuma parçaları ve uygulama örnekleri yanında, reklamcılığın ilkeleri ve deneysel uygulamalar konusunda verilen bilgi ve örnekler ile çalışma doyurucu bir düzeye getirilmiştir.