Günümüz işletmeleri, hem yerel rakipleriyle hem de uluslararası rakipleriyle yarışmak zorundadırlar. İşletmeler faaliyetlerini sürdürebilmek için düşük maliyetli, yüksek kaliteli ürünler üretmenin yanı sıra müşteri ilişkileri yönetimine önem vermeleri gerektiğinin farkına varmışlardır. Geçmiş dönemlere rağmen müşteri kazanma ve mevcut müşterilerini koruma için daha fazla yatırım yapmaktadırlar. Mevcut ve potansiyel müşterileri her yönüyle tanımak ve portföyündeki müşterilerini belirli ölçütlere göre gruplandırmaya başlamışlardır.
Müşterilerin işletmeye sağladıkları kazançlarla birlikte katlanılan maliyet ve riskleri de analiz etmek istemektedirler. İşletmeler, geleneksel ürün kârlığı analizleriyle ile birlikte müşteri kârlığını analiz yapmaya ihtiyaç duymuşlardır. Teknolojideki gelişmeler, hızlı bir şekilde sosyo-kültürel ve ekonomik alanlara girmektedir.
Gelişmiş ve çok deneyimli büyük işletmelerden müşteri bilgileri talep etmektedirler. Özellikle bankalarla işbirliği yaparak, müşteri bilgilerini talep etmektedirler. Şirketin devamlılığı için müşteri ilişkileri yönetimine önem vermektedirler. Müşterilerini korudukları sürece faaliyetlerine devam edebilecekleri biliciyle müşteri kârlılık analizi yapmaktadırlar.