Bu çalışmada, dünyadaki birçok kentin markalaşmasında etkin rol oynayan Stratejik Kent Yönetimi süreçleri incelenerek, Türkiye'nin birçok iline örnek olmak üzere Karaman ili özelinde bir model önerisinde bulunulmuş.
Kente ilişkin algıların ölçülmesi amacıyla, Karaman dışındaki 25 ilde yaşayan 877 kişiye ve Karaman'da yaşayan 108 yerel yöneticiye anket uygulaması yapılmış. Çalışma sonucunda, Karaman markasının öne çıkan kimlik unsurları tespit edilmeye çalışılmış ve bu unsurların ön plana çıkarılmasıyla markalaşma faaliyetlerinin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik öneriler sunulmuş.
Çalışmada, Stratejik Kent Yönetimi modeliyle kentlerin markalaşma faaliyetlerine yön verme süreci, ayrıntılarıyla ve Karaman'da yapılan bir dizi alan araştırmasıyla ortaya konulmuş.
(Önsözden)