İmalat stratejisi, işletmelerin kendilerini tanıyarak, zayıflıklarını ve üstünlüklerini belirleyerek rakipleriyle kendilerini rakiplerin üstünlüklerine göre karşılaştırmaları ile yakalayacakları fırsatları değerlendirerek işletmelerin varlıklarını sürdürebilmelerinin sağlanmasıdır. İmalat stratejileri, işletmeler için hayati öneme sahip kararları içeren karar modelleridir. Bu nedenle her işletmenin bir imalat stratejisinin olması gerekir. Bu stratejinin olması yetmez, bu stratejinin ilgili işletmeye uygun ve doğru olması da gerekir.
İmalat stratejileri ile ilgili Türkçe kaynak kitap çok bulunmamaktadır. Bu kitabın hazırlanmasındaki en temel amaç bu eksikliğin giderilmesidir. Bu kitap, geleceğin işletme yöneticilerine ileride oluşturabilecekleri imalat stratejilerinin nasıl olması gerektiği konusunda bilgi vermek amacıyla yazılmıştır.
Bu kitap 2020 yılı içerisinde yazılmış. Bu yıl dünya çapında koronavirüs salgını gerçekleşti, gerçekleşmeye devam ediyor. Bu virüsün neden olduğu hastalığa COV1D-19 ismi verildi. Dünya çapında binlerce insan hayatını bu hastalıktan dolayı kaybetti. Milyonlarca insan evlerinde gönüllü hapis yattı. Dünya ekonomileri krize girdi. Ülkeler birbirlerine sınırlarını kapattı. Her ülke kendini izole etti. Havayolu ulaşımı dünya çapında durdu. Turizm dondu. Bu salgının ne zaman sona ereceğini kimse bilmiyor. Bu salgından sonra dünya üzerinde artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Her şey, her sektör, her kavram değişecektir. Bu nedenle kavramların bu zamana kadar olan gelişimlerinin derlenmeye ihtiyacı vardır.
Bu kitapta koronavirüs salgınına kadar imalat stratejilerinin gelişimi derleme olarak ele alınmış.
(Önsözden)