Bu çalışma farklı hükümet sistemlerini benimseyen ve birbirinden farklı sosyo-ekonomik, politik ve kültürel özelliklere ve tarihsel geçmişe sahip 27 ülkede (İngiltere, Almanya, Belçika, Kanada, Avustralya, Yunanistan, İtalya, Çek Cumhuriyeti, İspanya, İsveç, Sırbistan, Letonya, Güney Afrika Cumhuriyeti, Fransa, Polonya, Rusya, Finlandiya, Litvanya, Portekiz, Namibya, Mozambik, Venezuela, Peru, Ekvator, Uruguay, Zambiya, Kenya) fesih kurumunun anayasada düzenleniş biçimini, feshin uygulamadaki görünümünü geniş bir perspektifte ele almayı amaçlamış. Ayrıca fesih yetkisinin unsurları ve hükümet sistemleriyle olan bağı anayasa hukuku, feshin sonuçları ve siyasi alana yansıması ise siyaset bilimi ve parlamento hukuku çerçevesinde incelenmiş.
Bu çalışmanın konusu bazı açılardan sınırlandırılmış. Parlamentoların görevini sonlandıran diğer durumlara, fesih türlerine kısaca değinilmiş ancak bu çalışmada genel olarak devlet başkanları tarafından kullanılan fesih yetkisi ele alınmış.
(Önsözden)