Günümüzün işletmeleri çeşitli özellikleriyle neredeyse homojen bir pazar haline gelmiş olan dünya pazarında küresel boyutta rekabet etmek zorundadır. Küresel rekabet ortamında faaliyet gösteren işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmeleri ve rekabet üstünlüğüne sahip olabilmeleri için söz konusu rekabet ortamının gerekliliklerine uyum sağlamaları gerekmektedir. Kalite, maliyet, esneklik ve hizmet boyutlarına önem veren ve iş süreçlerini bunlarla uyumlaştıran işletmeler rakipleri karşısında bir üstünlük sağlamakta ya da en azından rakipleriyle rekabet edebilmektedir. Ancak bilişim teknolojilerinin de gelişmesiyle dünyanın her yerinden rahatlıkla takip edilebilen ve aynı zamanda dünyadaki gelişmelerden anında haberdar olan işletmelerin bu rekabet üstünlüklerini sürdürebilmeleri için dünyadaki değişimlere ve gelişimlere devamlı ayak uydurabilecek kadar esnek bir yapıya kavuşmaları gerekmektedir. Böylelikle işletmeler hem rakiplerinden geri kalmayacaklar hem kendileri de yenilikler üreterek farklılaşabilecekler hem de hedef kitlelerinin ihtiyaçlarını karşılayabileceklerdir.