Birçok yayında, halkla ilişkiler, tutundurma karması içinde kişisel satış ve reklam gibi unsurlarla birlikte gösterilmektedir. Buna rağmen, pazarlama ve müşteri ilişkileri ve satış yönetimi ile ilişkisi, iletişimle bütünleştirilerek yönetim açısından etkin olarak irdelenmemiştir. Pazarlama açısından, halkla ilişkilerin iletişimle bütünleştirilmesine dönük kitaplar olmakla birlikte, bu konu kitapların sonunda veya az bir bölümünde ele alınmaktadır.
Halkla ilişkilere bakış açısı ile ilgili tercih, daha çok halkla ilişkileri iletişim havuzunda, reklam ve tanıtımla beraber açıklamak yönündedir. Oysa, halkla ilişkiler sadece tanıtımla değil; tutundurma karmasının tüm unsurlarıyla dolayısıyla; pazarlamanm"4 P"si dediğimiz kavramın en önemli P sinin temelini oluşturan unsurlarla da iç içedir.
Bu yüzden, çalışmada halkla ilişkiler; onun evrensel gelişimi ve günümüzdeki yansımalarıyla beraber; iletişim, hedef pazar, pazarlama iletişimi ve sürekli müşteri tatmini gibi unsurlarla bütünleştirilerek ele alınmıştır.