Bu çalışma, halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurumsal itibara etkisini ele alarak bu etki üzerinde etik değerlerin rolünün bütüncül bir yaklaşımla incelenmesine yönelik yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme tekniğinin kullanıldığı nitel durum çalışmasıdır. Çalışmada, yapılan pilot uygulamaların sonuçları ve uzman görüşleri de dikkate alınarak kurum içi ve kurum dışı olmak üzere iki ayrı görüşme formu oluşturulmuştur. Görüşme formunda yer alan sorular ilgili katılımcılara yöneltilerek konuya ilişkin görüş ve düşüncelerinin neler olduğu, sorulara verdikleri cevaplar çerçevesinde incelenmiştir.
Çalışmanın genel olarak literatüre sağlayacağı katkıların yanı sıra, kurumsal yapı içerisinde yer alan halkla ilişkiler uygulayıcılarının da faydalanabileceği düşünülen önemli bulgular içerdiği görülmektedir. Çalışma kapsamında elde edilen verilerin incelenmesi ve analizinden ulaşılan bulguların, araştırma sonucunun ve bu bulgular ışığında araştırmacı tarafından yapılan öneriler sadece literatür açısından değil, aynı zamanda halkla ilişkiler uygulayıcılarının kurumsal itibara olumlu etki etmek için yürütülen faaliyetlerde etik değerleri anlama ve uygulama biçimlerinin nasıl şekillenmesi gerektiği, bunu sağlayacak nitelik ve yaklaşımların neler olduğu konusunda aydınlatıcı olacağı beklenmektedir.