Üslup, edebi değerlerin en uç noktasında yer alır. Edebi eserde üslup, dalgıcı, yani okuru dibe çeken esrar, dipteki balığı yüze çıkaran ışık ve oksijen gibidir. Okul, edebi eseri, konusu yahut mesajı için olduğu kadar, üslubu sebebiyle de tekrar tekrar okuma isteği duyar. Eleştirici okur ise bu en derin tabakayı ‘nasıl anlatıyor?’ sorusuna cevaplar arayarak onunla çözer ve mesajlar öyle sindirilmiş olur. Bunun için yöntem bilgisine gerek vardır.
Günümüzde geliştirilen yeni yöntemler ve çözümleme çalışmaları, artık üslup üzerine yoğunlaşmakta ve derinleşmektedir. Hangi bakış açısı ve yöntem uygulanırsa uygulansın, üslup çalışmaları çok yönlülüğü gerektirir. Zorluğu da buradan gelmektedir. Bu kitap, o zorlukları yenmede okur ve araştırmacılara yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır.