Dijital Hizmetler Yasası ve AB E–Ticaret Direktifi Kapsamında İnternette Hizmet Sağlayıcıların Hukuka Aykırı İçerikten Sorumluluğu  Kübra Sıla Mamalı  - Kitap
Dijital Hizmetler Yasası ve AB E–Ticaret Direktifi Kapsamında

İnternette Hizmet Sağlayıcıların Hukuka Aykırı İçerikten Sorumluluğu

1. Baskı, 
Ocak 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
188
Barkod:
9789750288975
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
350,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
İnternetin ilk dönemlerinin içerik bakımından edilgen hizmet sağlayıcıları, yıllar içerisinde aracılık ettikleri içerik hakkında bilgi ve kontrol sahibi olan etken yapılara dönüşmüştür. Hizmet sağlayıcıların, birçok farklı fonksiyonda işlev gören girift yapılara dönüşmesi, aracılık ettiği hukuka aykırı içerik üzerindeki hangi faaliyetleri kapsamında sorumluluktan muaf tutulacaklarını belirsizleştirmiştir. Belirsizliklerin farklı uygulamalara neden olarak yeknesaklığı bozması, dijital ortamın güvenirliğini zedelemiş; hukuka aykırı içerikle mücadelede, hizmet sağlayıcıların sorumluluğu meselesini yeniden gündeme getirmiştir.
Kitapta; teknik hizmet sağlayıcılar için benimsenen sorumluluk rejiminin, sağlayıcıların teknoloji ve medya yakınsamasıyla dönüştüğü hibrit modeller bakımından işlevsiz kalmaya başladığı yerler saptanarak, dijital hizmetlerdeki evrimi yakalayabilen düzenlemelerin nasıl olması gerektiği incelenmiştir.
Bu kapsamda; hizmet sağlayıcılarının sorumluluğuna ilişkin ABD'deki öncül düzenlemelerin oluşum sürecinden yola çıkılarak, AB düzenlemelerinden E-Ticaret Direktifi, sorumluluk rejimine ilişkin doktrin görüşleri ve politika geliştiren kurumların tutumları, yargı kararları ile uygulamanın nasıl geliştiği incelenmiş, Dijital Hizmetler Yasası ile nasıl bir sorumluluk rejimine doğru gidildiğine yer verilmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Hizmet Sağlayıcıların Sorumluluk Rejiminin Kökeni ve Gelişim Süreci: ABD ve AB
.
EC Direktifi'n de Hizmet Sağlayıcılara Uygulanan Sorumluluktan Muafiyet Rejimi
.
DSA'da Hizmet Sağlayıcılara Uygulanan Rejim
.
Hizmet Sağlayıcıların Sorumluluğuna İlişkin Mahkeme Kararları
Kitapla İlgili Kategoriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Kısaltmalar 
13
GİRİŞ 
15
Birinci Bölüm
HİZMET SAĞLAYICILARIN
SORUMLULUK REJİMİNİN KÖKENİ VE GELİŞİM SÜRECİ: ABD VE AB
I. ABD 
20
A. Regülasyon Öncesi Dönem 
20
B. CDA’nın Kabulü 
26
C. DMCA’nın Kabulü 
28
II. AB 
31
A. EC Direktifi’ne Genel Bir Bakış 
31
B. EC Direktifi’nden DSA’ya Geçiş 
35
C. DSA’ya Genel Bir Bakış 
39
III. ARA DEĞERLENDİRME 
43
İkinci Bölüm
EC DİREKTİFİ’NDE HİZMET SAĞLAYICILARA UYGULANAN
SORUMLULUKTAN MUAFİYET REJİMİ
I. BİLGİ TOPLUMU HİZMETİ SUNMA 
45
II. BİLGİ TOPLUMU HİZMETİNİ SUNMA ŞEKLİ 
47
A. Basit İletim Faaliyetleri 
51
B. Önbelleğe Alma Faaliyetleri 
53
C. Barındırma Faaliyetleri 
56
III. BİLGİ TOPLU HİZMETİNİ SUNMADA “PASİF FAALİYET” PRENSİBİ 
58
IV. GENEL İZLEME YASAĞI 
67
A. Genel İzleme Yasağının İhtiyati Tedbirlerde Uygulanması 
70
B. Genel İzleme Yasağına Aykırı Yaklaşımlar 
73
V. BARINDIRMA SAĞLAYICILARI İÇİN EK ŞART: UYAR KALDIR PROSEDÜRÜ 
75
A. Üye Devletlerin Benimsediği Uyar Kaldır Prosedürleri 
78
B. Uyar Kaldır Prosedüründe Bilgi Standardı 
80
1. Bilgi Standardının Önemi 
80
2. Bilgi Standardının Oluşması 
82
a. “Farkındalık (Awareness)” Bilgi Standardı 
85
b. “Asli Bilgi (Actual Knowledge)” Bilgi Standardı 
86
3. Bilgi Standardının Gelecekteki İhlallerle İlişkisi 
90
C. Hız Sorunu 
92
D. Değerlendirmeyi Platformların Yapması 
94
E. Uyar Kaldıra Alternatif Yaklaşımlar 
97
VI. ARA DEĞERLENDİRME 
101
Üçüncü Bölüm
DSA’DA HİZMET SAĞLAYICILARA UYGULANAN REJİM
I. HUKUKA AYKIRI İÇERİK KAPSAMINDA SORUMLULUKTAN MUAFİYET REJİMİ 
103
A. Hizmet Sağlayıcılar Hakkında Bilinmesi Gerekenler 
103
B. Bilgi Toplumu Hizmeti Sunma 
109
C. Bilgi Toplumu Hizmetini Sunma Şekli 
110
D. Bilgi Toplumu Hizmetini Sunmada “Tarafsız Faaliyet” Prensibi 
113
E. Genel İzleme Yasağı 
115
F. Genel İzleme Yasağına Karşın Gönüllü Faaliyetlere Teşvik 
115
G. İhtiyati Tedbir Kararlarında İzlenmesi Gereken Usul 
119
II. ÖZEN YÜKÜMLÜLÜKLERİ 
121
A. Tüm Hizmet Sağlayıcılarına Getirilen Özen Yükümlülükleri 
122
1. İrtibat Noktası ve Yasal Temsilci Belirlenmesi 
122
2. Hüküm ve Koşulların (Hizmet Şartları) Belirlenmesi 
123
3. Şeffaflık Raporlama Yükümlülüğü 
126
B. Bildirim ve Eylem Mekanizmaları ile İlgili Ek Yükümlülükler 
129
1. Bildirim ve Eylem Mekanizmaları 
129
3. İçerik Hakkındaki Kararlara Karşı Sunulan Tazmin Yolları 
137
III. ARA DEĞERLENDİRME 
143
Dördüncü Bölüm
HİZMET SAĞLAYICILARIN SORUMLULUĞUNA İLİŞKİN
MAHKEME KARARLARI
I. ABAD KER–OPTİKA KARARI (C–108/09, 2010) 
147
II. ABAD GOOGLE FRANCE KARARI (C–236/08 ila C–238/08, 2010) 
147
III. ABAD L'OREAL EBAY KARARI (C 324/09, 2011) 
150
IV. ABAD SABAM NETLOG KARARI (C–360/10, 2012) 
153
V. ABAD PAPASAVVAS KARARI (Case C–291/13, 2014) 
156
VI. ABAD MC FADDEN KARARI (C–484/14, 2016) 
158
VII. ABAD UBER İSPANYA (C–434/15, 2017) İLE UBER FRANSA (C–320/1, 2018) KARARLARI 
159
VIII. ABAD AIRBNB İRLANDA KARARI (C–390/18, 2019) 
160
IX. ABAD PIESCZEK FACEBOOK KARARI (C–18/18, 2019) 
161
X. AİHM DELFİ ESTONYA İLE MTE MACARİSTAN KARARLARI 
164
XI. ARA DEĞERLENDİRME 
166
Sonuç 
169
Kaynakça 
175
Kavramlar Dizini 
185