Çalışma; öncelikle, çocuklardan veri toplama aşamasında çıkan sorunların belirlenmesi, çocuklarda yabancı dil kaygısını ölçmek için bir ölçek uyarlanması, yabancı dil kaygısının ve bileşenlerin düzeylerinin belirlenmesi ve kaygı ile yaş, cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasındaki ilişkilerinin açığa çıkarılması için yürütülmüş. Çalışmanın arka planı ve araştırmaya kaynaklık eden sorunlar gerçekçi ve somut bir şekilde belirlenmiş, ardından detaylı bir alanyazın taraması yapılmış. Elde edilen sonuçların sıralanmasının ardından, hedef gruplar için uygulamaya yönelik öneriler sunulmuş ve çalışmanın alanyazına getirdiği katkılar ayrıntılı olarak tartışılmış. Çalışmadan elde edilen sonuçların, en başta yabancı dil öğrenen çocuklar olmak üzere yabancı dil öğretmenlerine, öğrenci velilerine, okul yöneticilerine, müfredat geliştiricilere ve eğitim politikası yapıcılarına faydalı olması umulmuş.
(Tanıtım Bülteninden)