Turizm endüstrisinin içinde dikkatle incelenmesi gereken sektör ise; konaklama sektörüdür. Çünkü potansiyel tatil ve seyahat kullanıcıları zamanlarının büyük kısmını bu işletmelerde geçirmekte ve bütçelerinin yarıdan fazlasını buralarda harcamaktadırlar. Bu noktada tüketiciler; otel hizmetinin kalitesini ve markasal değerini fayda-maliyet analizi yaparak seçmektedirler. Soyut ürün olma özelliği taşıyan hizmetin kullanımından tüketiciler farklı tatmin duyguları yaşarlar. Bu nedenle; günümüzde tüketici tercihleri noktasında “otel işletmeciliği” kavramı öne çıkmakta ve değer bulmaktadır.
Değişen turizm eğilimleri, turist taleplerindeki farklılaşma, ağırlaşan rekabet koşulları işletmelerin farklı ürün ve hizmet sunumuna yönelmesini zorunlu kılmıştır. ‘Butik otel işletmeleri’ bu noktada devreye girerek, kişiye özel ve kaliteli hizmet sunumu ile turizme fark katmaya çalışmaktadır. Turistleri hem samimi bir ortamda ağırlamakta, hem onlara tarihi bir mekanda konaklama fırsatı vermekte, hem de yörenin yaşam tarzını yakından gözlemleyebilme şansına olanak tanımaktadırlar. Fakat, bir işletmenin bütün müşteri gruplarına yönelik ürün ve hizmet üretmesinin hem çok zor hem de maliyetli olmasından dolayı işletmelerin, kendilerine belirli müşteri gruplarını hedef pazar olarak saptamaları gerekli olmaktadır.