Başlık sizi yanıltmasın! Harry ve Christine Beckwith bu kitapta benmerkezci ve faydacı taktiklerden değil, zengin görüş ve birikimleriyle, insanın satış alanında kendini nasıl yetiştirebileceğine ışık tutuyorlar.
Yola çıktıkları varsayım şöyle özetlenebilir:
“Hayatını satış işiyle kazanan herkes, içgüdüsel olarak, sattığının ürün değil, satanın kişiliği olduğunu bilir.”
Harry Beckwith uzun yıllarda oluşan birikimlerinde, satılan ürün ne olursa olsun, satışın birinci etmeninin kendi kişiliğiniz olduğunu öğrenmiş. Ödüllü bir konuşmacı olan eşiyle birlikte bu deneyimlerini, kendilerini ön plana çıkartmadan sohbet havasında, ama son derece canlı ve özgün örnek ve önerilerle bizlere aktarıyorlar. Kitap her şeyden önce satış ve pazarlamada iletişimin önemini vurguluyor. Dinleyiciyi etkileyen konuşma metinlerinin boyut ve içeriğinden, iyi bir ilk izlenim bırakmanın yollarına kadar (en önemlisinin, karşınızdakini rahatsız etmeden onu ikna edebilecek kadar işinize tutku duymak olduğunu belirterek) özellikle mesleklerinin başında olanlara veya iş hayatında yeni, capcanlı bir sayfa açmak isteyenlere sesleniyorlar.
Ve bir okurun ifadesiyle, yazarlar, Peter Drucker’ın ‘Hepimiz birer CEO’yuz’ derken neyi kast ettiğini çok iyi biliyorlar. Bir kişisel gelişim yolculuğunda bu kitabı yanınıza almanız yararlı olabilir.