Bu çalışma, Mosston ve Ashwort'un 1969 yılında geliştirdikleri özel öğretim yöntemleri spektrumundaki bütüncül ve yöntemsel farklılık çerçevesinde ele alınmış. Bu bağlamda Öğretim Spekturumundaki yöntemlerin, bütüncül ve bireysel anlamda gelişim alanlarına etkileri hakkındaki soyut düşünce ve beklentilerin, yapılmış somut çalışmalarla doğruluğunu ortaya koyması açısından önem taşımaktadır.
Dünya'da çoğu ülkede beden eğitimi derslerinde kullanılan Mosston ve Ashwort'un özel öğretim yöntemleri spektrumunun farklı ülkelerde yapılmış çalışmalarla doğruluğu incelenmiş. Yaklaşık 50 yıldır dünyada beden eğitimi alanında kabul görmüş öğretim spektrumu üzerine yapılan çalışma sonuçlarının bir tek çalışmada derlenerek bir kanıya (sentez) ulaşılması açışından bu çalışma önem taşımaktadır.
Öğretim Spektrumuyla yapılan çalışmaların diğer öğretim yöntemlerine kıyasla öğrencilerin çok yönlü gelişimine olan etkisi konusunda daha kesin bir yargıya erişebilmek, ileriye dönük tahminlerde bulunmak ve genellemeler yapabilmek, çalışmanın değerliliğini arttırmakta ve bundan sonra yapılacak araştırmalara genel bir yaklaşım sağlaması açısından da bu çalışma daha bir anlam kazanmaktadır. Bu çalışmayla öğretim spektrumu üzerine yapılmış çalışmaların meta analizi de ilk defa yapılmış.
(Girişten)