Değişen dünyaya uyum sağlayacak bireyler yetiştirmek açısından eğitim ve öğretim yapısı kendi vazifesini yerine getirmede yenilikçi bir bakış açısı geliştirmek durumundadır. Genelde eğitimde, özelde beden eğitimi ve spor öğretiminde çağdaş birey yetiştirme sürecinde öğrenciyi merkeze almak nitelikli bir toplum oluşturmada önemli araç olabilir. Son yıllarda ön plana çıkan model temelli öğretim yeni neslin bu yönde gelişimine katkı sağlamak için bir çare olarak düşünülebilir.
Araştırmaya dayalı öğretim modeli; sorgulayan, araştıran, inceleyen, yenilikçi, problem çözme becerisi gelişmiş, buluş yapmaya açık ve üst düzey düşünme becerilerine sahip birey yetiştirme konusunda hem teorik hem uygulama alanında beden eğitimi ve spor öğretiminde ihtiyaç duyulan holistik gelişimi sağlamaktadır. Bu nedenle kitabın konusu olarak seçilmiştir.