Avrupa Birliği'ne aday olan Türkiye'nin yükseköğretim seviyesindeki eğitimsel ve akademik standartlarının Avrupa Birliği'ne üye ülkelerdeki yükseköğretim seviyesindeki standartlarla uyum içerisinde olması büyük bir fayda taşımaktadır.
Bu kapsamda, Türkiye'nin yükseköğretim seviyesinde spor eğitimi hizmeti sağlayan kurumları, topluma daha iyi spor hizmeti sunabilmek için müfredat yapılarını ve spor eğitimi sistemlerini yeniden gözden geçirmek durumundadır.
Bu kitapta: Almanya, Arnavutluk, Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hırvatistan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, İzlanda, Kıbrıs, Letonya, Litvanya, Macaristan, Malta, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Sırbistan-Karadağ, Slovakya, Ukrayna, Yunanistan ve Türkiye'de ki yüksek öğretim deki spor sistemleri incelenmiş ve karşılaştırılmıştır.
(Önsözden)