Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) Kararları Doğrultusunda SMK Yorumu
 Deniz Çelikel  - Kitap
Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) Kararları Doğrultusunda

SMK Yorumu

1. Baskı, 
Ocak 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
124
Barkod:
9789750290398
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
295,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Marka tescilinde mutlak ve nispi red nedenleri; benzerlikler, karıştırılma olasılığı gibi kimi zaman göreceli değerlendirmelere konu olsa ve marka tescil süreçleri ülkesel farklılık gösterse de genel ilkeler değişmeyen niteliktedir. Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) kararları, bu konuda da genel ilkelerle ilgili önemli saptamalar içeren bilgi kaynaklarıdır.
Kitapta, Avrupa Birliği Adalet Divanı kararlarının Türkiye'deki uygulamalara da etkisi olan temel örneklere ve bunlara ilişkin yorumlara yer verilmiştir. Bu doğrultuda, belirli başlıklar altında hem genel ilkeleri belirleyen kimi çeviriler hem de ilgili başlığa ilişkin değerlendirmeler arasında konuya ilişkin yorumlar bulunmaktadır.
Kitapta yer verilen kararlar, yazarın 15 yıllık bilirkişilik deneyimiyle tamamen kendi çeviri ve yorumlarını içeren değerlendirmelerden oluşmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Mutlak Red Nedenleri
.
Nispi Red Nedenleri
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Birinci Bölüm
MUTLAK RED NEDENLERİ
I. 6769 SAYILI SMK UYARINCA AYIRT EDİCİLİK VE TANIMLAYICILIK KAVRAMLARI VE ABAD KARARLARI 
9
II. 6769 SAYILI SMK’NIN 5(1)(ç) MADDESİ, AYNİYET/AYIRT EDİLEMEYECEK BENZERLİK KAVRAMI 
38
III. 6769 SAYILI SMK’NIN 5(1)(d) MADDESİ 
44
IV. 6769 SAYILI SMK’NIN 5(1)(e) MADDESİ VE ABAD KARARLARI 
46
V. 6769 SAYILI SMK’NIN 5(1)(f) MADDESİ, YANILTICILIK KAVRAMI VE ABAD KARARLARI 
48
VI. 6769 SAYILI SMK’NIN 5(1)(g) ve 5(1)(ğ) MADDELERİ 
54
VII. 6769 SAYILI SMK’NIN 5(1)(ı) MADDESİ VE ABAD KARARLARI 
60
İkinci Bölüm
NİSPİ RED NEDENLERİ
I. 6769 SAYILI SMK’NIN 6(1) MADDESİ, KARIŞTIRILMA OLASILIĞI KAVRAMI VE ABAD KARARLARI 
63
A. Markaların Karşılaştırılması 
67
B. Önceki markanın ayırt ediciliği 
77
C. Tüketici kitlesinin etkisi 
79
D. Mal ve hizmetlerin etkisi 
82
E. İstisnai durumlar 
88
II. MARKANIN KULLANIMI VE KULLANIM İSPATININ ETKİSİ 
89
III. 6769 SAYILI SMK’NIN 6(3) MADDESİ, TESCİLSİZ İŞARETLERDEN DOĞAN HAK KAVRAMI VE ABAD KARARLARI 
94
IV. 6769 SAYILI SMK’NIN 6(4) VE 6(5) MADDELERİ UYARINCA TANINMIŞLIK KAVRAMI VE ABAD KARARLARI 
99
V. 6769 SAYILI SMK’NIN 6(6) MADDESİ, DİĞER HAKLAR KAVRAMI VE ABAD KARARLARI 
108
VI. 6769 SAYILI SMK’NIN 6(9) MADDESİ, KÖTÜ NİYET KAVRAMI VE ABAD KARARLARI 
110
Genel Değerlendirme 
119
Kaynakça 
121
Kavram Dizini 
123