Kitap, reklâm, toplum ve popüler kültür etkileşimi gibi önemli kuramsal konulara odaklanmanın yanı sıra, reklâm araştırması, medya stratejisi, bütçe ve yaratıcılık gibi uygulamaya dayalı konulara da değiniyor. "Kavram ve Kuramlarıyla Reklam"da Filiz Balta Peltekoğlu, reklâmcılığın günümüzün bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı içerisindeki yerini açıklarken, reklâmcılığın kardeş disiplinleri olan tüketici davranışları ve halkla ilişkiler konularına da yer veriyor.
Son olarak Dr. Peltekoğlu, medyanın yaygınlaşması, teknoloji ve internetin günlük yaşama girmesiyle reklâmcılıkta yaşanan değişikliklere vurgu yapmakta, okuyuculara reklâmcılıktan neler bekleyebileceğimize dair öngörülerde bulunmaktadır. Reklâmcılığa giriş niteliğindeki iyi bir kitabın 1) kuram ve uygulamayı bir arada ve dengeli bir biçimde sunması, 2) sektör içindeki kullanımına yönelik açıklamalara yer vermesi, 3) tüketicilerin günlük yaşamları içerisinde karşılaştıkları açıkhava reklâmları ve televizyon reklâmları kadar ilgi çekici olan yeni örneklere ve fikirlere yer vermesi 4) okuyucunun konuyla ilgili yeterli bilgi düzeyine ulaştığını hissetmesini sağlaması ve aynı zamanda da okurda konuyla ilgili olarak daha fazlasını öğrenmelerini sağlayacak kadar merak uyandırması gerekir. İşte; elinizdeki kitap, söz konusu dört gereksinimi de karşılıyor. Pek çok kişinin kütüphanesinde bulunmasını isteyeceği bir kitap olan Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, profesyonel kariyere atılmak isteyenler için de rehber niteliğinde.