Bu eserde, geliştirilen liderlik yaklaşımlarından eğitim örgütlerinde, genelde eğitim yönetiminde, özelde okul yönetiminde yararlanma olasılığı bulunanlara, özellikle bu yönleriyle tanıtılmasının; hem bilgi birikimine katkı sağlayacağı hem de uygulayıcılara, etkili uygulamalar için durumu tanılama bilgi ve becerisi kazandıracağı umulmaktadır.
Eserde alanyazında en çok araştırma konusu olan ya da okuyucunun ilgisini, dikkatini çekebileceği düşünülen dokuz liderlik yaklaşımı önce ortaya çıkışı ve temel özellikleri yönüyle kuramsal olarak tanıtılmış, daha sonra ise eğitim örgütlerindeki uygulamalarına dönük olabildiğince somut, gerçekleştirilebilir öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır.
Bu yönüyle eserin hedef kitlesini özellikle eğitim yönetimi alanındaki akademisyenler, doktora ve yüksek lisans öğrencileri, eğitim yöneticileri, maarif müfettişleri, öğretmenler, öğretmen adayları ve liderliğe ilgi duyan tüm okurlar oluşturmaktadır.