Eğitim yönetimi bilimsel bir disiplin alanı olarak bir yandan kapsamı genişlerken aynı zamanda birikimi de sürekli olarak artmaktadır. Bu genişlemekte ve derinleşmekte olan alana yeni giren ya da girme niyeti olan okuyucuya eğitim yönetimini bütünsel ve öz şekilde tanıtma ihtiyacı hissedilmiştir. Bütünü öz şekilde görmek, boyutların daha kolay anlaşılmasını ve bilinçli derinleşmeyi sağlayabilir. Bu ihtiyaç doğrultusunda kitabın temel amacı, eğitim yönetimi alanını hem bilimsel yönden hem de içerik yönünden tanıtabilmektir.
Kitapta, amaca hizmet edecek şekilde eğitim yönetimine ilişkin dört temel boyut ele alınmıştır. Öncelikle eğitim yönetiminde bilimsel süreçlerin uygulanmasına odaklanılmıştır. Ardından alanın gelişmesinin tarihsel serüveni, önemli değişim dilimleri ve gelecek eğilimleri incelenmiştir. Eğitim yönetiminde örgütleme, örgütsel süreçler, örgütsel gelişim, liderlik, liderlik kuramları, motivasyon, okul geliştirme gibi öne çıkan temel konular hem uluslararası hem de ulusal düzey dikkate alınarak incelenmiş ve Türkiye özelinde eğitim yönetiminin gelişimi ve gelecek eğilimleri sunulmuştur.