1.1. Dünyada ve Türkiye’de Otomotiv Sektörü
25
1.2. Taşıtların Temel Aksamları
26
1.3. Taşıtlarda Güç Üretimi
30
1.4. Taşıtlardaki Motor ve Aktarma Organlarının Yerleşim Düzeni
30
1.5. Araç Hareketine Karşı Oluşan Direnç Kuvvetleri
37
EK 1.1: Otomobilin Temel Aksamları ve Maliyet Ölçekleri
45
2.1. Sürtünmeli Mekanik (Standart) Kavramalar
52
2.1.1. Tek Diskli Standart Kavramanın Yapısı
55
2.1.2. Çok Diskli Kavramalar
71
2.1.3. Kendinden Ayarlı Kavramalar
72
2.1.4. Sürtünmeli (Standart) Kavrama Karakteristikleri
74
2.2. Santrifüj Kavramalar
76
2.3. Elektromanyetik Kavramalar
76
2.4. Performans Karakteristikleri
78
2.4.1. Kuvvet ve Tork İletimi
78
2.5. Standart Kavrama Arızaları
82
2.6. Hidrolik Kavrama ve Tork Konvertörleri
86
2.6.1. Hidrolik Kavrama
86
2.6.2. Tork Konvertörleri
90
2.7.1. Kavrama Test Standartları
96
2.8. İkinci Güç Çıkışı (PTO)
97
3. STANDART VİTES KUTULARI
103
3.1. Standart (Manuel) Vites Kutusu Çeşitleri
114
3.1.1. Kayıcı Dişli Tip Vites Kutuları
114
3.1.2. Kayıcı Manşonlu (Daimi İştirakli) Tip Vites Kutuları
115
3.1.3. Senkromeçli Tip Vites Kutuları
117
3.1.4. Transaks Vites Kutuları
123
3.2. Vites Değiştirme Mekanizmaları
123
3.3. Vites Kademeleri ve Seçimi
125
3.4. Standart Vites Kutularında Yağlama
126
3.5. Standart Vites Kutusu Arızaları
127
3.6. Standart Vites Kutusu Testleri
128
3.6.1. Standart Vites Kutusu Test Standartları
128
EK 3.1: Dişli oranları
131
EK 3.2: 6 İleri Vites Kutusu Düzenlemesi
132
EK 3.3: 10 Kademeli Vites Kutusu
133
OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ MANUEL VE
4. OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ MANUEL VE OTOMATİK VİTES KUTULARI
137
4.1. Otomatikleştirilmiş Manuel Vites Kutuları (OMVK)
139
4.1.1. OMVK Kavramaları
141
4.1.2. OMVK Kontrol Modülü
143
4.2. Otomatik Vites Kutusu
143
4.2.1. Planet Dişli Ünitesi
146
4.2.2. Otomatik Vites Kutusu Hidrolik Ünitesi
157
4.2.3. Otomatik Vites Kutularında Hareket İletimi
161
4.2.4. Otomatik Vites Kutusu Elektronik Kontrol Ünitesi
163
4.3. Çift Kavramalı Vites Kutusu (DSG)
167
4.3.1. DSG Kavramaları
168
4.3.2. Çift Kavramalı Vites Kutusu Kontrol ve Kumanda Modülü
171
4.4. Sürekli Değişken Vites Kutusu (CVT – SDVK)
172
4.4.1. SDVK’nin Yapısı
175
4.4.2. SDVK Çeşitleri
179
4.5. Otomatik Vites Kutusu Testleri
181
4.5.1. Otomatik Vites Kutusu Test Standartları
181
4.6. Retarder ve İntarder Uygulamaları
183
5.1. Kardan Mili Görevi, Malzemesi ve İmalatı
191
5.2. Kardan Mili Performans Karakteristikleri
194
5.3. Kardan Mili Arızaları
195
5.4. Kardan Mili Mafsalları
196
6.1. Diferansiyelin Yapısı
203
6.2. Diferansiyelin Çalışması
205
6.3. Diferansiyel Çeşitleri
208
6.3.1. Standart Diferansiyeller (Açık Diferansiyeller)
208
6.3.2. Kilitli Diferansiyeller
209
6.3.3. Sınırlı Kaymalı Diferansiyeller
211
6.3.4. Çift Redüksiyonlu Diferansiyeller
222
6.4. Transfer Kutuları ve Merkezi Diferansiyeller
224
6.4.1. Transfer Kutuları
224
6.4.2. Merkezi Diferansiyeller
227
6.5. Diferansiyel Arızaları
231
7.1. Sabit ve Bağımsız Süspansiyonlu Akslar
237
7.1.1. Sabit Süspansiyonlu Akslar
237
7.1.2. Bağımsız Süspansiyonlu Akslar
243
7.3. Aks ve Aks Mafsalı Arızaları
252
7.4. Aks Testleri ve Test Standartları
253
AKTARIM YAPISINA SAHİP TAŞITLAR VE
8. ALTERNATİF GÜÇ ÜRETİM VE AKTARIM YAPISINA SAHİP TAŞITLAR VE AKTARMA ORGANLARI
259
8.1. Alternatif Güç Üretim ve Aktarım Yapısına Sahip Taşıtlarda Kullanılan Ek Aksam
264
8.1.1. Elektrik Motorları ve Motor Kontrolörleri
264
8.1.2. Çekiş Bataryaları
268
8.1.3. Diğer Enerji Depolama Sistemleri
275
8.2. Hibrid Elektrikli Taşıtlar (HET)
281
8.2.1. HET’lerin Güç İletim Konfigürasyonuna Göre Sınıflandırılması
283
8.2.2. HET’lerin Hibridleşme Derecesine Göre Sınıflandırılması
290
8.2.3. HET’lerde Verimlilik
298
8.2.4. Hibrid Elektrikli Taşıt Testleri
300
8.3. Tam Elektrikli Taşıtlar (TET)
301
8.3.2. TET’lerde Verimlilik
304
8.3.3. Tam Elektrikli Taşıt Testleri
305
8.4. Yakıt Pilli Elektrikli Taşıtlar
305
8.5. Hidrolik Hibrid Taşıtlar
308
8.6. Alternatif Güç Üretim ve Aktarım Yapısına Sahip Taşıtlarda Güç Aktarma Organları
310
GÜÇ AKTARMA ORGANLARI PROBLEMLERİ
325