Oyunlaştırma – Oynayarak Başarmak Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü ile Alper Berber  - Kitap

Oyunlaştırma – Oynayarak Başarmak

Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü ile

1. Baskı, 
Eylül 2018
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
224
Barkod:
9789750250675
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
255,00
İndirimli (%55):
115,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Oyunlaştırma nedir? Oyun ile yaşadığımız hayat yahut oyun yapıları ile şirket yapıları arasındaki farklar ve benzerlikler nelerdir? Oyunların sahip olduğu motive edici özellikler, profesyonel veya kişisel hedeflere ulaşmak için nasıl kullanılabilir? Oyunlaştırmanın psikoloji ile bağlantılı temelleri nelerdir? Bir oyunlaştırma tasarımı yapmak için hangi yollar izlenmelidir?
Oyunların motive edici özelliklerinin oyun olmayan alanlarda kullanılmasını esas alan oyunlaştırma son zamanlarda şirketlerin yüksek verimlilik elde etmek için kullandığı bir yöntem olmuştur. Sadece iş hayatında değil kişisel hayatta da hedeflere ulaşmak için kullanılan oyunlaştırma, dijital oyunlarla içli dışlı büyümüş Z kuşağının toplumsal hayata ve iş hayatına daha çok dahil olmasıyla birlikte önemini arttırmıştır.
Bu kitap, öncelikli olarak oyunlaştırmanın ne olduğunu, özelliklerini, oyunların ve dolayısıyla oyunlaştırmanın kuvvet aldığı psikolojinin alt dallarını, oyunlaştırma ustalarının oyunlaştırma tasarım yöntemlerini ve oyunlaştırma tasarım adımlarını okuyucuya aktarmayı amaçlamaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Oyun
.
Oyunlaştırma
.
Ciddi Oyunlar
.
Oyunlaştırma Neden Kullanılmalı?
.
Oyunlaştırmanın Psikolojiden Beslenmesi
.
Oyunlaştırma Tasarım Çerçeveleri
.
Oyunlaştırma Tasarımı Süreci
.
Oyunlaştırma Yatırımının Getirisini Hesaplamak
.
Oyunlaştırma Örnekleri
.
Oyunlaştırmaya Başlayın
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Teşekkür 
5
Coin 
7
Şekiller – Resimler Listesi 
15
Bölüm 1–8 
19
1. OYUN 
21
2. OYUNLARIN İNSANLAR ÜZERİNDEKİ FAYDALARI 
33
3. OYUNLAŞTIRMA 
37
3.1. Oyun Öğeleri 
39
3.2. Oyun Tasarımı 
42
3.3. Oyun Olmayan Alanlar 
44
3.4. Hedef Kitle 
46
3.5. Motivasyon 
47
4. OYUNLAŞTIRMA NE DEĞİLDİR? 
49
4.1. Puan, Rozet, Liderlik Tablosu (PRL) 
49
4.2. İş Yerinde Oyun Oynamak 
50
4.3. Simülasyon Oyunlaştırma Değildir 
51
4.4. Her Zaman Dijital Değildir 
51
4.5. Sadece Şirketler için Değildir 
52
4.6. Oyun Teorisi Değildir 
53
4.7. Kötü Ürünleri ve Hizmetleri Satamaz 
53
5. OYUNLAŞTIRMANIN TARİHİ 
55
6. CİDDİ OYUNLAR (SERIOUS GAMES) 
59
7. OYUNLAŞTIRMA NEDEN KULLANILMALI? 
65
8. OYUN ÖĞELERİ 
67
8.1. Dinamikler 
68
8.2. Mekanikler 
69
8.3. Bileşenler 
72
Bölüm 9–15 
79
9. OYUNLAŞTIRMANIN PSİKOLOJİDEN BESLENMESİ 
81
9.1. Klasik Koşullanma 
82
9.2. Edimsel Koşullanma 
85
9.3. Pekiştireçler 
86
9.3.1. Olumlu Pekiştireç 
86
9.3.2. Olumsuz Pekiştireç 
87
9.4. Cezalandırma 
88
9.4.1. Olumlu Cezalandırma 
88
9.4.2. Olumsuz Cezalandırma 
89
9.5. Oyunlaştırmada Davranışçılık 
89
9.6. Dopamin 
91
10. B.J. FOGG DAVRANIŞ MODELİ 
93
10.1. Kıvılcım Uyarıcı 
96
10.2. Kolaylaştıran Uyarıcı 
97
10.3. Sinyal Uyarıcı 
97
11. NIR EYAL’IN KANCA MODELİ 
99
11.1. Tetikleyici 
100
11.2. Eylem 
101
11.3. Değişken Ödüller 
101
11.4. Yatırım 
103
12. MOTİVASYON ÇEŞİTLERİ 
105
13. OYUNCU TİPLERİ 
111
14. ÖDÜL VE ÖDÜL ÇEŞİTLERİ 
119
15. OYUNCU SERÜVENİ 
123
16. AKIŞ TEORİSİ 
127
17. OYUNLAŞTIRMA TASARIM ÇERÇEVELERİ 
133
17.1. GameStorm 
134
17.1.1. GameStorm Örneği 
135
17.2. D6 
138
17.2.1. D6 Örneği 
143
17.2.1.1. İş Hedeflerini Tanımlama 
143
17.2.1.2. Hedef Davranışları Tarif Etme 
143
17.2.1.3. Oyuncu Tiplerini Tanımlama 
144
17.2.1.4. Aktivite Döngüleri Kurma 
144
17.2.1.5. Eğlenceyi Unutma 
145
17.2.1.6. Uygun Araçların Kullanımı 
147
17.3. Octalysis 
148
17.3.1. Octalysis Örneği 
154
18. ŞİRKET YAPILARI İLE OYUN YAPILARI ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE FARKLAR 
157
19. OYUNLAŞTIRMA TASARIMI SÜRECİ 
161
19.1. S.M.A.R.T. Hedef 
161
19.2. Davranışları Belirleme 
162
19.3. Hedef Kitleyi Tanıma 
163
19.4. Fikir Bulma 
164
19.5. Görsel Tasarım 
166
19.6. Prototip, Test ve Geliştirme 
169
19.7. Deneyimlemek 
170
20. OYUNLAŞTIRMA YATIRIMININ GETİRİSİNİ HESAPLAMAK 
171
21. OYUNLAŞTIRMA TASARIMLARINDA YAPILAN GENEL HATALAR 
173
22. OYUNLAŞTIRMANIN GELECEĞİ 
177
23. OYUNLAŞTIRMA ÖRNEKLERİ 
181
23.1. AXA Equitable–Pass it On! 
181
23.2. Barclays – 56 Sage Street 
182
23.3. Dominos Pizza – Pizza Hero 
184
23.4. Playboy – Miss Social 
184
23.5. U.S. Army – America's Army 
185
23.6. Nissan – Carwings 
186
23.7. Dünya Bankası – Evoke 
187
23.8. The Joe Boxer – Inactivity Tracker 
187
23.9. Y–Adapt 
188
23.10. Avrupa Merkez Bankası–ECONOMIA 
189
23.11. Kanada Muhasebeciler Birliği– The Accounted 
190
23.12. Commonwealth Bank–Investorville 
190
23.13. SuperBetter 
191
23.14. Duolingo 
192
23.15. Fontys Uygulamalı Bilimler Üniversitesi – MT Challenge 
192
23.16. LAFA – Condom08 
193
23.17. Heineken – Star Player Game 
194
23.18. Anneler–Uçak Geliyor 
195t
24. OYUNSAL DÜŞÜNÜN 
199
25. OYUNLAŞTIRMAYA BAŞLAYIN 
203
26. KİTABIN SONU AMA OYUNA DEVAM 
205
Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü 
207
Resimlerin Kaynakları 
215
Dizin 
223