Ülkemizde de okullarda beden eğitimi ders saatlerinin azaltılmış olması, ders dışı spor etkinlikleri için okullarda yeterli alan ve donanım bulunmaması, çok küçük yaşlarda çocukların sınav hazırlıkları nedeniyle yeteri kadar bedensel etkinliklere katılamamaları, şehirlerde yeteri kadar oyun ve spor alanlarının planlanmamış olması, bununla birlikte artan teknolojik ilerlemeye paralel olarak azalan fiziksel aktivitenin neden olduğu problemler konunun ele alınmasına neden olmuştur.
Bu çalışmanın amacı yukarıda sayılan etmenlerden sosyoekonomik durum ve cinsiyeti dikkate alarak 9-10 yaş çocuklarının okul içindeki beden eğitimi dersleri dışındaki hareketliliğini, çocukların anketler yoluyla spor aktivitelerine katılım durumunu, fiziksel uygunluk konusundaki bilinç düzeylerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir.
Çalışmanın diğer amacı da Dünya sağlık örgütünün çocuklar için ön gördüğü bedensel etkinlik düzeylerini karşılama durumları konusunda ilgili kurum ve kuruluşların dikkatine sunmak, ailelere ve çocuklara önerilerde bulunabilmektir.
(Önsözden)