Bu çalışmanın amacı, halkla ilişkiler kültürünü, bu kültürü oluşturan unsurlar kapsamında ele almaktır. Bu bağlamda halkla ilişkilerin toplumsal, ekonomik, kültürel, politik alanlardaki işlevi, algılanma biçimleri, yararlandığı ve aynı zamanda yarattığı değer ve inançlar, kendini ifade biçimi ve varoluş nedeni farklı paradigmalar bağlamında irdelenmektedir. Halkla ilişkilere bir uğraş ya da meslek olarak bakışımız, ideolojik ve söylemsel olarak onu nasıl anlamlandırdığımız, halkla ilişkilere yönelik bilgilerimizi ortaya koyar.
Halkla ilişkiler hakkındaki bilgilerimiz ise bu meslek ile ilgili gerçekliği ve bu gerçeklik bağlamındaki uygulamaları oluşturur. Dolayısıyla hem toplumsal gerçekliğin yaratıcı bir öğesi hem de bu gerçekliğin sunduğu bir işlev ya da araç olan Halkla ilişkilerin yapısının incelenmesinin, bu mesleğe yönelik anlamlandırma biçimlerine ışık tutacağı ve buna bağlı olarak hem mevcut uygulayıcılara hem de yeni yetişen halkla ilişkiler uzmanlarına mesleğe yönelik genel ve belki biraz da eleştirel bir bakış açısı sunacağı düşünülmektedir.