Türkiye'de; özellikle 1980'lerin ortalarından itibaren gözlenen sosyo–ekonomik gelişmelere paralel olarak; perakende sektöründe çok önemli gelişmelerin yaşandığı açıktır.
Ülkemizdeki perakendiciliğin ABD ve AB ülkeleri perakendeciliği ile boy ölçüşecek boyutlara geldiği rahatlıkla söylenebilir. Başlangıçta perakendiciliğin gelişimi yönündeki çabalar (süpermarket, hipermarket ve alışveriş merkezlerinin kurulması) son birkaç yıldan beri de yabancı sermayenin ilgisiyle yoğunlaşma (devir almalar ya da birleşmeler) yönünde bir ivme kazanmıştır. Böylece, Migros, CarrefourSA, BİM, Metro, Real ve Kiler gibi birinci lig diye tanımlayabileceğimiz perakendecilerin yanında dernekleşmek suretiyle örgütlenme sürecini tamamlayan ikinci lig perakendeciler de pazarda önemli bir konuma gelmişlerdir. Gerek birinci lig gerekse de ikinci lig perakendecileri karar destek sistemi olarak teknolojiden yararlanmakta ve pazar araştırmalarına büyük önem vermektedirler.
Bu çalışmada perakende yönetiminin bazı temel konuları ele alınmıştır. Perakendeciliğin işlev ve yararları yanında; özellikle tüketici satın alma davranışları, perakende pazarlama stratejisi; yer seçimi kararları, ürün çeşitlendirme ve planlaması, satın alma yöntemleri ile fiyatlandırma ve tutundurma gibi konular incelenmiştir. Çalışmanın bilirli bir aşamaya gelmiş perakende sektörü için yararlı olacağı düşünülmüştür.