Kılavuz kitabın girişinde yer alan, kimsenin bakmadığı bölümde kazanımlar sıralanıyor ama işlenen metinlerde bu kazanımlarla ne kadar bağ kurulduğu açıkça ortaya çıkmıyor. Bu gözlem, saptama ve yorumların ardından okuyucunun soracağı soru şu olabilir: Başka bir seçenek bulunabilir mi? Bu kitap, başka bir seçenek var, demek için yazılmamıştır. Sadece kılavuz kitapta yer alan, unutulan, belki de bire bir üstünde hiç çalışılamayan Türkçe kazanımların farklı şekilde işlenebileceğini örneklemek için tasarlanmıştır. Bu başka bir yol, biliyorum ki bambaşka yollar da var...
Bu kitap iki bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde; Türkçe kazanımlarının işlenmesine yönelik, öğrencilerin etkin olacağı, sorgulayacağı, yaratıcılıklarını kullanabileceği, eğlenceli süreçlerde öğrenebileceği etkinlikler yer almaktadır. İkinci bölümde ise öğrencilerin yazma becerilerini destekleyecek yaratıcı çıkış önerileri bulunmaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)