Tüketicinin Korunması Dr. Kutlu Köycü  - Kitap

Tüketicinin Korunması

1. Baskı, 
Mayıs 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
271
Barkod:
9786050515534
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
350,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Bu kitap, tüketicinin korunması kavramını, tarihsellik, kamu politikası analizi, hukuksal – kanuni boyut, Türkiye - Avrupa Birliği ilişkileri, kurumsal sosyal sorumluluk ve tüketici politikasının geleceği gibi boyutlardan incelemek suretiyle, tüketicinin korunması alanıyla ilgili öğrenim gören öğrencilere, bu alanda çalışan akademisyenlere, hukukçulara, kamu görevlilerine, sivil toplum kuruluşu üyelerine ve de konuya ilgi duyan tüm tüketicilere alanla ilgili yeni ve genişletilmiş bir perspektif sunmak amacıyla hazırlanmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Bir Kamu Politikası Alanı Olarak Tüketicinin Korunması
.
Tüketicinin Korunması Hukukunun Kapsamı: 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Uygulama Yönetmelikleri
.
Avrupa Birliği'nin Tüketicinin Korunmasına Dair Gelecek Vizyonu: Türkiye İçin Öneriler
.
Tüketicinin Korunması Alanında Geleceği Kurgulamanın Bir Diğer Önemli Boyutu: Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Kitapla İlgili Kategoriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
TEŞEKKÜR 
5
ÖNSÖZ 
7
TABLOLAR LİSTESİ 
19
BİRİNCİ BÖLÜM
BİR KAMU POLİTİKASI ALANI OLARAK TÜKETİCİNİN KORUNMASI
1.1. TÜKETİCİNİN KORUNMASININ TARİHÇESİ 
21
1.2. TÜKETİCİNİN KORUNMASINI BİR KAMU POLİTİKASI ALANI OLARAK GÖRMEK 
25
1.2.1. Politika Alanının Aktörleri 
28
1.2.1.1. Devlet – Bürokrasi 
29
1.2.1.2. Özel Sektör 
31
1.2.1.3. Yurttaşlar ve Tüketici Örgütleri 
32
1.3. TÜKETİCİNİN KORUNMASI ALANINDA BİR MODEL OLARAK AVRUPA BİRLİĞİ 
34
1.3.1. Avrupa Birliği’nde Tüketicinin Korunmasının Tarihçesi 
34
1.3.2. Avrupa Birliği Tüketici Politikasını Anlamak Açısından Önem Taşıyan Bazı Anahtar Kavramların İncelenmesi: “Paylaşılmış Yetkiler”, “Yerellik”, “Maksimum ve Minimum Harmonizasyon” 
37
1.3.3. Avrupa Nezdinde Tüketici Koruma Modellerine Genel Bir Bakış 
41
1.4. TÜRKİYE’DE TÜKETİCİNİN KORUNMASI: TARİHÇE, MEVCUT DURUM ve AB ÜYELİK SÜRECİ 
43
1.4.1. Türkiye’nin AB’ye Üyelik Sürecinin Tüketicinin Korunması Alanına Yansımaları: AB’den Türkiye’ye Yönelik Politika Transferi 
47
1.4.1.1. Politika Transferi Kavramı 
47
1.4.1.2. Türkiye’deki Tüketicinin Korunması Politikasında Politika Transferinin Rolü 
50
1.4.1.2.1. Avrupa Birliği Türkiye Raporlarında Tüketici Politikası Transferinin İzleri 
56
1.4.1.2.2. Politika Transferine Kurumsal Hazırlık: Tüketicinin Korunmasının Güçlendirilmesi Avrupa Birliği IPA II Teknik Destek Projesi 
58
1.4.1.3. Tüketicinin Korunması Alanında Politika Transferine İlişkin Genel Değerlendirme 
59
İKİNCİ BÖLÜM
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HUKUKUNUN KAPSAMI: 6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN VE UYGULAMA YÖNETMELİKLERİ
2.1. AMAÇ, KAPSAM, TEMEL İLKELER ve “TÜKETİCİ” TANIMI 
65
2.2. 6502 SAYILI KANUN BAĞLAMINDA TÜRK TÜKETİCİ HUKUKUNU OLUŞTURAN BAZI TEMEL UNSURLAR 
69
2.2.2. Ayıplı Mallar 
73
2.2.3. Ayıplı Hizmetler 
77
2.2.4. Tüketici Kredileri 
80
2.2.5. Konut Kredisi ve Ön Ödemeli Konut Satış Sözleşmeleri 
84
2.2.5.1. Ön Ödemeli Konut Satışlarında Sözleşmeden Dönme ve 2017–2018 Mevzuat Değişiklikleri 
88
2.2.6. Abonelik Sözleşmeleri 
90
2.2.7. Mesafeli Sözleşmeler 
93
2.2.7.1. Mesafeli Sözleşmelere İlişkin 2022 Değişiklikleri 
97
2.2.8. Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Sözleşmeleri ve Bu Alanda 7392 sayılı Kanunla Gelen 2022 Değişiklikleri 
100
2.2.9. Paket Tur Sözleşmeleri 
103
2.2.10. Garanti, Satış Sonrası Hizmetler ve Yenilenmiş Ürünler 
108
2.2.10.1. Garanti 
108
2.2.10.2. Satış Sonrası Hizmetler ve Konuyla İlgili 2022 Değişiklikleri 
110
2.2.10.3. Tüketicinin Korunmasında Yeni Bir Alan: Yenilenmiş Ürünler 
114
2.2.11. Ticari Reklam ve İlanlar ile Haksız Ticari Uygulamaların Denetimi ve Reklam Kurulu – 2022 Değişikliklerinin Önemli Etkileri 
120
2.2.11.1. Ticari Reklam ve İlanların Denetimi 
120
2.2.11.2. Haksız Ticari Uygulamalar 
126
2.2.11.3. Reklam Kurulu 
130
2.2.11.4. Reklam Kurulu’nun Rehberlik Faaliyetleri: İlke Kararları, Kılavuzlar ve Sosyal Medya Etkileyicilerine Yönelik Rehber 
134
2.2.11.5. Reklam Kurulu’nun Bazı Örnek Kararları 
137
2.2.12. Tüketici Uyuşmazlıklarının Çözümü: Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketici Mahkemeleri, Topluluk Davaları ve Arabuluculuk 
144
2.2.12.1. Tüketici Hakem Heyetlerinin Tarihçesi 
144
2.2.12.2. 6502 sayılı Kanun ve Uygulama Yönetmelikleri İtibariyle Tüketici Hakem Heyetleri 
147
2.2.12.3. Avrupa Birliği’nin 2013/11 sayılı Alternatif Uyuşmazlık Çözümü Direktifi’nin Genel İlkeleri Bağlamında Tüketici Hakem Heyetlerine İlişkin Bir Değerlendirme 
153
2.2.12.3.1. Uzmanlık, Bağımsızlık ve Tarafsızlık 
154
2.2.12.3.2. Şeffaflık 
156
2.2.12.3.3. Etkinlik 
158
2.2.12.3.4. Adil Yargılama 
158
2.2.12.3.5. 2013/11 Sayılı Direktif Işığında Tüketici Hakem Heyeti Sisteminin Değerlendirilmesi 
160
2.2.12.4. Tüketici Mahkemeleri, Topluluk Davaları ve Tüketici Hukukunda Dava Şartı Olarak Arabuluculuk 
165
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN TÜKETİCİNİN KORUNMASINA DAİR GELECEK VİZYONU: TÜRKİYE İÇİN ÖNERİLER
3.1. AVRUPA TÜKETİCİ POLİTİKASINDA İKİ ANA EĞİLİM: DİJİTALLEŞME ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 
171
3.2. BİRLİĞİN TÜKETİCİ POLİTİKASINA YENİ YAKLAŞIMI: “TÜKETİCİLER İÇİN YENİ ANLAŞMA (2019/2161/EC SAYILI DİREKTİF)” 
173
3.2.1. Yeni Anlaşmanın Temel Amaçları ve Hazırlık Adımı Olarak “Fitness Check (Hazırlık Belgesi)” 
173
3.2.2. Yeni Anlaşma (2019/2161/EC sayılı Direktif) İtibariyle Dijital Tüketicinin Korunması 
175
3.2.2.1. 2011/83/EC sayılı Tüketici Hakları Direktifi (CRD) 
175
3.2.2.2. 2005/29 sayılı Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi (UCPD) 
178
3.3. AB’DE TÜKETİCİNİN KORUNMASINA İLİŞKİN “YENİ ANLAŞMA” DIŞINDAKİ GİRİŞİMLER: 2019/770/EC – 2019/771/EC SAYILI DİREKTİFLER 
179
3.3.1. 2019/770/EC sayılı Dijital İçerik ve Dijital Hizmet Arzına Dair Sözleşmelere İlişkin Direktif 
180
3.3.2. 2019/771/EC sayılı Malların Satışına Dair Sözleşmelere İlişkin Direktif 
182
3.4. AVRUPA BİRLİĞİ “2020 – 2025 YENİ TÜKETİCİ GÜNDEMİ” ve GÜNDEMİN DİJİTALLEŞME ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EKSENLERİNE YÖNELİK ETKİLERİ 
186
3.4.1. Yeşil Dönüşüm ve Sürdürülebilir Tüketim 
187
3.4.1.1. Gündem 2020–2025’in Sürdürülebilir Tüketimle İlgili Eylemleri ve Komisyonun Yeni Girişimleri: Yeşil Dönüşüm ve Sürdürülebilirlik Taahhütleri Bakımından Tüketicilerin Güçlendirilmesine Yönelik Komisyon Tasarısı 
191
3.4.2. Dijital Dönüşüm 
195
3.4.2.1. Gündem 2020–2025’in Dijital Dönüşüme İlişkin Eylemleri ve
Komisyonun Yeni Girişimleri: Yeni Hazırlık Belgesi (Fitness Check) ve Komisyonun Yapay Zeka ve Finansal Tüketicinin Korunmasına İlişkin İlgili Önerileri 
197
3.4.2.2. Dijital Hizmetler Yasası (DSA) ve Dijital Piyasalar Yasası (DMA) 
201
3.5. TÜRKİYE İÇİN YENİ BİR VİZYON: TÜKETİCİNİN KORUNMASINDA AB’YE ENTEGRASYONUN GÜÇLENDİRİLMESİ 
203
3.6. TÜKETİCİNİN KORUNMASI EKSENİNDE AVRUPA ve TÜRKİYE: GENEL DEĞERLENDİRME 
208
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
TÜKETİCİNİN KORUNMASI ALANINDA GELECEĞİ KURGULAMANIN BİR DİĞER ÖNEMLİ BOYUTU: KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
4.1. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK NASIL TANIMLANABİLİR? 
215
4.2. SORUMLU ÖZEL SEKTÖR OPERASYONLARI DÖNEMİ: STRATEJİK KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK 
216
4.3. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAVRAMININ ARTAN ÖNEMİ 
217
4. 4. TÜKETİCİNİN KORUNMASI ve KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK 
218
4.4.1. Finansal Hizmetler Sektörü 
218
4.4.2. Ürün Güvenliği 
222
4.4.3. Tüketiciyi Bilgilendirme ve Güçlendirme 
225
4.5. TARTIŞMA: TÜKETİCİNİN KORUNMASINA YÖNELİK KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK AKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 
227
4.5.1. KSS’de Varoluşsal Bir Sorun: İşletmeler Ekonomik Çıkarları ve Yasal Gereklilikleri Haricinde Sorumluluklar Aramakta mıdır? 
227
4.5.2. Bir “Etik Alan” Arayışı 
236
4.5.3. Tüketicinin Korunması Alanında Devlet Dışı Aktörlerin İşlevleri İtibariyle Kurumsal Sosyal Sorumluluk: “Özdenetim” ve “Ortak Denetim” 
240
4.5.3.1. İlk Düşünce Okulu: “Düzenleyici Yaklaşım” 
240
4.5.3.2. İkinci Düşünce Okulu: “Düzenleyici Olmayan Yaklaşım” 
241
4.5.3.3. Üçüncü Bir Alternatif Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk 
242
4.5.4. Tüketicinin Korunması Alanında Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile İlgili Genel Değerlendirme 
250
KAYNAKÇA 
253
YAZARIN ÖZGEÇMİŞİ 
271