Bu kitap içindeki temel araştırmayla, gelişen teknoloji ve internetin sağladığı imkânlarla çok daha hızlı uluslararasılaşabilen küresel doğan işletmelerin web sitesi kullanımları ve e-pazarlama odaklılıklarının incelenmesi amaçlanmış. Araştırma, çoklu örnek olay araştırma desenine uygun olarak, konuyu aynı çerçeve içinde değişik açılardan incelemeye olanak sağlayacak şekilde farklı yöntemler kullanılarak tasarlanmış.
Araştırma üç temel aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada, Türkiye'de KOBİ'lerin uluslararasılaşması ile ilgili çeşitli kurum ve kuruluşlardan üst düzey yetkililer ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş. İkinci aşamada küresel doğan işletme profiline uygunluğu filtre sorularla belirlenmiş olan 31 adet işletmenin üst düzey yetkilisi ile görüşülmüş. Görüşmede mevcut literatür ve ilk mülakatlardan elde edilen verilere uygun olarak hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış form aracılığıyla derinlemesine mülakatlar yapılmış ve daha sonra aynı işletmelerden anket ile e-pazarlama odaklılıkla ilgili veriler alınmış. Üçüncü aşamada ise, ilk iki aşamada elde edilen veriler ışığında oluşturulan kodlama formu ile söz konusu işletmelerin web siteleri, daha önce kodlama ile ilgili eğitim verilen iki farklı kodlayıcı ve yazar tarafından içerik analizine tabi tutulmuş. Çalışma sonunda derinlemesine görüşme çıktıları, anket ve web sitesi içerik analizleri sonucunda elde edilen bulgular birbirleriyle karşılaştırılarak detaylıca incelenmiş.
(Önsözden)