Daha bundan 12-15 sene önce bugün devasa şirket olmuş olan Start Up'ların girişimcileri kartvizitlerine girişimci yazmazlardı. Şirketlerine de genelde Start Up demeyi sevmezlerdi. Kartvizitlerde "Yönetici Ortak" gibi bankacılık sektöründen alınmış unvanlar kullanılırdı. Kurdukları şirketlere genelde yaptıkları işin başlığını verirlerdi. Örneğin seri ilan sitesi ve video izleme platformu gibi. Sonra 2011 yılında bu durum ülkemizde değişmeye başladı. Uluslararası kullanılan Start Up veya girişimci başlıkları önce kartvizitlere sonra basının manşetlerine taşındı. Bir ekosistem oluşmaya başladı. Girişimcilik bir meslek alternatifi olarak gençlerin gittikçe ilgisini çekmeye başladı. Son bir kaç senede girişimcilik kulübü olmayan üniversite kalmadı, tüm konferanslar dolup taştı ve girişimcilik özellikle teknoloji kaldıraçlı genç şirketleri kuran ve büyüten insanların kullandığı bir unvan oldu.
Bu kitap değişik açılardan Start Up'ların tarihine, gelişmesine, rekabetine, büyümesine ve daha nice konuya bilimsel bir bakış açısından ışık tutuyor. Bölüm özetleri, örnek olaylar, ders sunuları ve sorularıyla da öğrenim tarafına değerli bir hizmet veriyor.
Sina Afra
Seri Girişimci