Tablolar ve Şekiller Listesi
15
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ TARİHİ
1.1. Antik Yunan ve Roma’da Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
23
1.1.1. Antik Yunan’da Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
23
1.1.2. Roma Cumhuriyeti ve İmparatorluğu’nda Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
24
1.2. Osmanlı İmparatorluğu’nda Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
30
1.2.1. Osmanlı İmparatorluğu’nda Tanzimat Dönemi’ne Kadar Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
30
a. Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
30
1.2.2. Batılılaşma (Tanzimat) Dönemi’nden Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşuna Kadar Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
37
a. Hukuk ve Eğitim Alanındaki Reformlar
37
b. Mekteb–i Maârif–i Adliye
47
c. Divan–ı Ahkâm–ı Adliyye Kavânîn ve Nizamât Dershanesi
48
d. Muallimhâne–i Nüvvâb (Mekteb–i Nüvvâb – Medresetü’l–Kuzât)
50
f. Mekteb–i Hukuk–ı Sultani ve Darülfünunu Sultani
57
g. Hukuk Mektebi (Mekteb–i Hukuk–ı Şâhâne)
60
h. Konya Hukuk Mektebi
69
1.3. Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Sonra Hukuk Eğitimi ve Öğretimi
71
1.3.1. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinin Kuruluşu
72
1.3.2. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesinin Kuruluşu
77
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNE YÖNELİK
ARZ, TALEP VE REKABET ORTAMI
2.1.1. Hukuk Fakültelerinin Popülerliği
83
2.1.2. Sosyo–Ekonomik Sebepler
85
2.1.3. Kariyer Seçenekleri ve Hukukçuluğun İtibarı
87
2.1.5. Dikey Geçiş Uygulaması
91
2.2. Lisans Seviyesinde Hukuk Eğitimi ve Öğretimine Yönelik Rekabet Ortamı
97
2.2.2. Başarı Sırasına Göre Sınırlama
124
2.3.1. Siyasi Amaçlarla Yeni Hukuk Fakülteleri Kurulması
137
2.3.2. Ekonomik Amaçlarla Yeni Hukuk Fakülteleri Kurulması
143
2.3.2. Yeni Kurulan Hukuk Fakülteleri ve Sorunları
146
2.3.3. Hukuk Fakültelerinin Artan Kontenjanı
159
2.4. Hukuk Eğitimi ve Öğretimine Lisansüstü Seviyede Talep
164
2.4.1. Hukuk Alanında Lisansüstü Programlara Başvuru Koşulları
164
a. Yüksek Lisans Programlarına Başvuru Koşulları
164
b. Doktora Programlarına Başvuru Koşulları
166
2.4.2. Hukuk Eğitimine Lisansüstü Seviyede Talep ve Sebepleri
169
2.5.1. Yeni Bir Lisansüstü Eğitim Programı Açılmasının Koşulları
174
2.5.2. Hukuk Alanında Lisansüstü Eğitimin Sorunları
179
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNİN
3.1. Merkezi Sınavlar, İlk ve Ortaöğretimin Sorunları
185
3.1.1. Hukuk Fakültesine Kayıt Olabilmek için Girilen Merkezi Sınavlar
185
3.1.2. Hukukun Dil ve Matematikle İlişkisi
189
a. Hukukun Dil ile İlişkisi
189
b. Hukukun Matematik ile İlişkisi
191
3.1.3. İlk ve Ortaöğretimin Sorunları
192
3.2.1. YÖK’ün Hatalı Politikaları
195
3.2.2. Araştırma Görevlilerinin Önemi
199
3.2.3. Tecrübeli Öğretim Üyesi Eksikliği
201
3.2.4. Öğretim Üyesi Başına Düşen Öğrenci Sayısı
205
a. Hukukçu Olmayan Hukuk Fakültesi Öğretim Üyeleri
208
3.2.5. Günümüzdeki Tablo ve Sonuç
214
3.3. Hukuk Eğitim ve Öğretiminde Yabancı Dil ve Önemi
220
3.5. Hukuk Eğitim ve Öğretiminde Kullanılan Ders Kitapları
234
3.6. Hukuk Alanındaki Akademik Çalışmaların Nitelik ve Niceliği
238
3.7. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
243
3.8.1. Hukuk Sosyolojisinin Önemi
252
3.8.2. Hukuk Tarihinin Önemi
253
3.8.3. Hukuk Felsefesinin Önemi
257
3.9. Öğretim Görevlilerinin Öğrenciye Yaklaşımı
261
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK ÖRNEK MODELLER
4.1. Probleme Dayalı Öğrenim Modeli
270
4.2.1. Lisans Aşamasında Staj
287
4.2.2. Gölge Hâkim–Savcı Projesi
290
4.2.3. Sanal Mahkemeler
290
4.3. Hukuk ve Sinema Dersi
293
4.4. Temsili Rol Oynama Yöntemi
299