İşletmelerin sosyal performansları ve finansal performansları arasındaki ilişki uzun yıllardır araştırılmakla birlikte, özellikle son yıllarda, sürdürülebilirlik tartışmalarıyla birlikte, konuya olan ilginin daha da arttığı görülmektedir. Sosyal performansın finansal performansa olan etkisi bir çok ampirik çalışma ile desteklenmiş. Bu çalışmaların en önemli kısıtlarından biri ise sos¬yal performansın ölçümüdür. Sürdürülebilirlik endeksleri, sosyal performansın ölçümünde kullanılan en önemli araçlardan biri olmakla birlikte, ülkemiz gibi birçok ülkede nispeten yeni olmaları, tarihi veriye ulaşım imkânının sınırlı oluşu ve endeks kapsamında sınırlı sayıda şirketin yer alması gibi kısıtları bulunmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, özellikle akademik araştırmalarda kullanıma uygun bir kurumsal sosyal sorumluluk ölçüm modeli sunmaktadır.
(Önsözden)