Albert Einstein'ın da dediği gibi "Bugün yarattığımız problemler, bu problemleri yaratırken düşündüğümüz şekilde çözülemezler" daha yeni bakış açıları, akıl setleri gerektirir. Küreselleşme, teknolojik değişim ve gelişim dünyayı tek ve dev bir pazara dönüştürürken inovasyon adı verilen bu yeni bakış açısı, akıl seti işletmeler için kritik rol oynamaya başlamıştır. Birbirine hızla benzeyen ürünler, gelişen kopyalama kabiliyetleri, ürün yaşam sürelerinin kısalması gibi sorunları çözmede inovasyon, işletmenin en önemli kozu konumundadır. Yoğun küresel rekabette başarı, müşterinin nabzını tutan yeni ürün ve hizmetler üretebilen, bu yolla müşterilerine onları ne kadar düşündüklerini ve anladıklarını gösterebilen işletmelerce elde edilir ve sürdürülür. Bu da inovasyonların müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilmesi, inovatif süreçlerle sarılıp sarmalanması, fiyatlandırılması, dağıtılması, tutundurulması kısacası pazarlama sürecinin yönetilebilmesiyle mümkündür. Farklı bölümlerin farklı yazarlar tarafından kaleme alındığı bu çalışmada İnovasyon ve Pazarlama geniş kapsamlı olarak ele alınmış.
(Tanıtım Bülteninden)