Günümüzde beden eğitimi, spor ve antrenman programlarının yürütülmesinde bilimin oynadığı rolün; Antrenörler, beden eğitimi Öğretmenleri tarafından her zaman olduğundan daha iyi kavranması zorunludur. Son otuz yılda egzersiz fizyolojisi laboratuarlarının sayısı olağanüstü düzeyde artmıştır. Sonuç olarak, spor takımlarını yetiştirme ve genel sağlık açısından dinçliği geliştirmekle ilgili pek çok yeni bilgi bilim kaynaklarına kazandırılmıştır.
Çünkü bugünkü uygulamaya yönelik işler, eğitim, bilim ve tedaviye yönelik spor tıbbi ve egzersiz bilimi bölümlerine oranla daha çok özellik, kişisel beceri ve fırsat gerektirmektedir. Spor hekimliği işlevsel açıdan vücudun egzersize nasıl tepki gösterdiğini, nasıl alıştığını ve kendini buna göre nasıl ayarladığını inceleyen bir bilimdir. Bu tanım antrenman eğitimindeki şiddetli, yani kısa süreli ve sürekli, diğer bir deyişle uzun süreli antrenmanları kapsamaktadır. Bir başka deyişle, kitabın adından da belirtildiği gibi egzersiz fizyolojisi, beden eğitimi, dinçlik ve spor programlarının fizyolojik açıdan temelini oluşturur.
Bu kitap özellikle egzersiz fizyolojisi üzerinde durmaktadır. Bu yüzden burada egzersiz fizyolojisinin tam anlamıyla tanımını yapmak ve anlaşılmasını sağlamak uygun olacaktır. Bu kitap yazılırken, sadece bilimsel çalışma yapan kişilere yönelik kanısı uyandıran bölümlerin çıkarılması için çaba gösterilmiştir. Bizim amacımız spor salonlarında, okullarda ve statlarda kullanılabilecek türden konuların işlenmesine öncelik vermek olmuştur. Başka bir deyişle, burada öğretici den çok Öğrenci göz önüne alınmıştır.