Bu kitabın temel amacı bugün bu topraklarda bir kurumu ileriye götürmek için can siperane çalışan işletmecilere, gelecekte işletmeler kuracak veya mevcut işletmelere dâhil olarak, onların çeşitli kademelerinde ter dökecek istikbalin işletmecileri olan öğrencilere ve işletme bilimine karşı bir merakı olan tüm ilgililere kuramsal ve pratik bağlamda kaynak oluşturacak bir çalışma sunmaktır.
Bu doğrultuda kitap iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısmın ana amacı okuyuculara işletme bilimine ilişkin genel bir anlayış ve bu bilimin temel kavramlarına ilişkin bir aşinalık kazandırmak olup; bu kısım "işletme bilimine genel bir bakış", "işletmelerin sınıflandırılması", "fizibilite analizi" ve "sosyal sorumluluk ve iş etiği: işletmelerin ve yöneticilerin yeni işlevleri-görevleri" bölümlerini bünyesinde barındırmaktadır. Kitabın ikinci kısmı ise işletmenin işlevsel analizine odaklanmaktadır. Dolayısıyla bu kısım; "üretim/işlemler yönetimi", "pazarlama", "yönetim: yapı ve süreçler", "insan kaynakları yönetimi", "finans", "muhasebe", "halkla ilişkiler" ve "ar-ge" işlevlerini derinlemesine ele almaktadır. Bu bağlamda çalışma iki ana kısımdan ve 12 bölümden teşekkül etmektedir.