GEÇİCİ TEDBİRLERİ TAYİN ETME YETKİSİ
I. GEÇİCİ TEDBİR MÜESSESESİ
19
II. GEÇİCİ TEDBİRLERİ TAYİN ETME YETKİSİNİN DAYANAĞI
21
A. Doğal Yetki Yaklaşımı
21
B. Verilmiş Yetki Yaklaşımı
25
III. USAD VE UAD’NİN GEÇİCİ TEDBİRLER TAYİN ETME YETKİSİ
28
A. USAD ve UAD’nin Kuruluşu
28
B. USAD ve UAD Statülerinin Geçici Tedbirlere İlişkin Hükümleri
30
C. USAD ve UAD Tüzüklerinin Geçici Tedbirlere İlişkin Hükümleri
32
D. USAD ve UAD’nin Geçici Tedbirlere İlişkin Genel Uygulaması
34
1. USAD’ın Geçici Tedbir Kararları
35
2. UAD’nin Geçici Tedbir Kararları
35
E. UAD ile BM Güvenlik Konseyinin Eş Zamanlı Yetkileri Meselesi
40
GEÇİCİ TEDBİRLER TAYİN ETMENİN AMACI
I. TARAFLARIN HAKLARINI PENDENTE LITE KORUMAK
45
A. Tarafların Haklarını Koruma Temel Amacı ve İlgili Amaçlar
45
B. Tarafların Korunacak Haklarının Mahiyeti
48
C. Geçici Tedbirlerin Esasa İlişkin Karara Halel Getirmemesi
51
II. UYUŞMAZLIĞIN AĞIRLAŞMASINI ÖNLEMEK
55
B. Uyuşmazlığın Ağırlaşmasını Önleme Amacına Doktrinin Yaklaşımı
56
a. Pulp Mills on the River Uruguay Davasına Kadarki Dönem
60
aa. Bağımsız Bir Yetkinin Bulunduğuna İşaret Eden Kararlar
60
bb. Bağımsız Bir Yetkinin Bulunmadığına İşaret Eden Kararlar
65
b. Pulp Mills on the River Uruguay Davasından Sonraki Dönem
68
3. Uyuşmazlığın Ağırlaşmasını Önleyici Tedbirlerin Tayininin Şartları
72
GEÇİCİ TEDBİRLER TAYİN ETMENİN ŞARTLARI
II. BİR DAVANIN AÇILMIŞ VE PRIMA FACIE KABUL EDİLEBİLİR OLMASI
83
A. Bir Davanın Açılmış Olması
83
2. Danışma Usulü Çerçevesinde Geçici Tedbirlerin Tayini Meselesi
84
B. Davanın Prima Facie Kabul Edilebilir Olması
86
III. PRIMA FACIE YARGI YETKİSİNİN BULUNMASI
89
A. Esas Hakkında Yargı Yetkisinin İlgisi
89
1. Genel Esaslar Bakımından
96
2. Prima Facie Tespitin Sonuçları Bakımından
100
a. Olumsuz Tespitin Sonuçları
100
b. Olumlu Tespitin Sonuçları
102
3. Prima Facie Yargı Yetkisinin Tespiti için Gereken Şartlar
104
IV. ACİLİYET VE ONARILMAZ ZARAR TEHLİKESİNİN VARLIĞI
107
1. Aciliyet Şartının Usulî Aciliyet Prensibiyle İlişkisi
107
2. Aciliyet Şartının Anlamı ve Tespiti
108
B. Onarılmaz Zarar Tehlikesinin Varlığı
112
2. Zarar Tehlikesi Unsuru
113
3. Onarılmaz Zarar Unsuru
114
a. Dar Yorum Bakımından
114
b. Geniş Yorum Bakımından
116
C. Örnek Olaylar Işığında Aciliyet ve Onarılmaz Zarar Tehlikesi
118
a. Şartların Gerçekleştiğinin Tespit Edildiği Kararlar
119
b. Şartların Gerçekleşmediğinin Tespit Edildiği Kararlar
125
V. ESAS DAVANIN KONUSUYLA BAĞLANTI BULUNMASI
130
VI. ÖNE SÜRÜLEN HAKLARIN MAKUL OLMASI
139
C. Divanın Uygulaması
147
GEÇİCİ TEDBİRLERİ TAYİN ETME USULÜ
III. GEÇİCİ TEDBİR TALEBİ
156
B. Talebin Yenilenmesi
159
D. Divanın Talepte Bulunulmasından ve Taleplerden Serbestliği
163
1. Divanın Tedbirleri Proprio Motu Tayin Etmesi
163
2. Divanın Talep Edilenlerden Başka Tedbirleri Tayin Etmesi
166
IV. DİVAN BAŞKANININ YETKİSİ
169
A. Duruşmaların Düzenlenmesi
172
B. Taraflardan Birinin Duruşmalara Katılmaması Sorunu
174
VI. GEÇİCİ TEDBİR KARARI
179
A. Kararın Biçimi, Alınması ve İçeriği
179
B. Divanın Kararın Uygulanması Hakkında Bilgi İstemesi
181
C. Kararın Tadili ve İptali
182
D. Kararın Geçerliliğinin Sona Ermesi
186
GEÇİCİ TEDBİR KARARLARININ HUKUKÎ ETKİSİ
II. LAGRAND DAVASI ÖNCESİ DURUM
192
1. Tedbir Kararlarının Bağlayıcı Olmadığı Görüşü
192
2. Tedbir Kararlarının Bağlayıcı Olduğu Görüşü
195
B. Divanın ve Devletlerin Uygulaması
199
III. LAGRAND DAVASI VE SONRASI
202
B. LaGrand Davası Sonrası
207
IV. TEDBİR KARARLARININ BAĞLAYICILIĞININ HUKUKÎ SONUÇLARI
211
A. Divanın Uygulaması
211
B. Tedbirlerin İhlalinin Uluslararası Sorumluluğa Yol Açması
215
C. Tedbirlerin İhlaline Karşı Önlemlerle Cevap Verilmesi
219
D. Tedbirlerin İhlali Hâlinde BM Güvenlik Konseyine Başvurulması Meselesi
220