Kitapta dilbigisinin işlevsel olmasının; çocuğun doğru, düzgün yazmasına, konuşmasına, anlayarak okumasına katkıda bulunan dilbilgisi etkinliklerinin önemi vurgulanmıştır.
Bu kitabın yazarı sınıf öğretmenliği süresince Türkçe derslerini okutmuş, müfettişliğinde bu dersleri denetlemiş, sonra da öğretmen yetiştiren kurumlarda Türkçe Öğretimi derslerini vermiştir.
Sınıf öğretmenliği yapacak öğretmen adaylarının, bu dersi vermekte olan sınıf öğretmenlerinin öğrenme gereksinmesi duyacakları konuların işlenmesine önem verilmiştir. Kuşkusuz Türkçe öğretmenleri de kitaptan yararlanabilirler.
Kitapta yedi bölüm bulunmakta, şu konular işlenmektedir: Anadili olarak Türkçe, dil ve düşünce, Türkçe öğretimine ilişkin araçlar ve ortamlar, yöntemler ve teknikler, dört temel dil becerisinin kazandırılmasına ilişkin etkinlikler, planlama, ölçme ve değerlendirme...