Okuma en temel anlamıyla yazılı ve basılı ürünleri göz aracılığıyla çözümleme-anlamlandırma süreci olarak tanımlansa da günümüzde çok zengin tanımlarla karşılanmaktadır. Okuma, fiziksel bir süreç olarak okul dönemiyle birlikte kazanılan bir beceri olsa da daha erken dönemlerde temeli atılan bir beceri olduğu bilinmektedir. Okuma, sadece okul döneminde kullanılan bir beceri gibi algılansa da yaşam boyu kullanılacak bir beceri olduğu aşikardır. Kısacası okuma, insanoğluna her zaman ve her yerde lazım olacak bir ihtiyaçtır. Böyle bir ihtiyaç unsurunun eğitimi de önemli hale gelmiştir.
Eser; öğretmen adayları, öğretmenler, araştırmacıları ve ebeveyn için okuma(ma) sorununa çözüm olarak kaynak eser niteliğindedir. Bu kaynak eser; okumayı edinememiş, sevmemiş, alışkanlık haline getirememiş nesillerin önüne geçmek için Türkçe, sınıf ve okul öncesi öğretmenleri başta olmak üzere tüm öğretmenlerin ve ebeveynin yararlanabileceği içerikte hazırlanmıştır.