Markaların ticari hayatın her yerinde kendilerini gösterdikleri bilinen bir gerçektir. Her markanın bir değeri bulunmakta olup, marka değerinin bilinmesiyle bu değerin yükseltilmesine yönelik gösterilen çabalar işletmelere katma değer sağlamaktadır. Marka değerinin tespiti ise oldukça zor olup, zaman içerisinde pek çok teknik geliştirilmiştir. Marka değerlemesi sürecinde en önemli husus, subjektif etkilerden kaçınmak noktasındadır. Hiroshi, Hirose veya Hiroshe adı verilen yöntemde tamamen muhasebe ve matematik temelli objektif hesaplamalar yapılmaktadır. Bu yöntemde itibar, sadakat ve genişleme değişkenleri tespit edilerek marka değeri bulunmaktadır. Marka değerinin tespitinde muhasebe verileri kullanılmakta, kullanılan formüle göre matematiksel hesaplamalar neticesinde bir sonuca ulaşılmaktadır. Böylece aynı yöntemi kullanan herkesin yanlış veri kullanmıyor ve matematiksel bir hata yapmıyor ise aynı sonuca ulaşması beklenmektedir.