Bu araştırma; okul sporlarının önemini, öğrencilerin spora katılım süreçlerini, deneyimlerini ve söylemlerini çok çeşitli boyutta incelemeyi içerir. Araştırmanın kendi önemi, etkinliği ve anlamının tam olarak haklı iddialarda bulunabilmesi için iyi bir şekilde tasarlanması ve uygulanması gerekir. Sonuç olarak nitel yöntem anlayışına dayandırılan bu araştırma, büyük bir potansiyele ve zorluğa sahiptir.
Bu araştırmanın amacı, okul içi ve dışı spor faaliyetlerine katılan öğrencilerin serbest zaman etkinliği kapsamında spora katılımlarını ve katılımlarına yönelik karar verme süreçlerini derinlemesine ele alarak incelemektir. Ayrıca öğrencilerin serbest zaman etkinliği açısından okul içi spor faaliyetlerine katılmasında ve okul dışı spor faaliyetlerine katılıp katılmamasında etkili olan etmenler, araştırmanın kapsamını oluşturmaktadır.
Araştırma sonuçları yalnızca spora katılım sürecine ve okul sporlarının önemine dikkat çekmekte olup bu konu üzerinde genellenebilir. Gelecekteki araştırmalarda bu sınırlılığı aşmanın olası yolu, alternatif bir yöntem olan karma yöntem araştırmasını benimsemek olabilir. Böylelikle araştırma sonuçlarını daha geniş kitlelere genelleyen, daha farklı ve birbirini destekleyen kanıtlar elde edilebilir.
(Girişten)