TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN BİRİNCİ KISIM AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR
B. Korunmanın Amacı ve Kapsamı
25
1. Tüketiciler Açısından
25
2. Kamu Yararı Açısından
29
C. Korumanın Nedenleri
31
1. Tüketicilerin Zayıf (Korunmaya Muhtaç) Konumda Olmaları
31
2. Avrupa Birliği Hukukuna Uyum Sağlama
36
A. Yasanın Uygulama Alanı
40
B. Tüketici Sözleşmelerinin Ayırıcı Özellikleri
40
1. Karşılığı Mal ve Hizmet Arzını Amaçlayan Bir Sözleşme Olmalıdır
40
2. Sözleşmenin Çeşidi ve Niteliği Önem Taşımaz
41
3. Sözleşme Taraflarından Birinin Tüketici Olması Gerekir
42
4. Tüketicinin Mal veya Hizmeti Özel Kullanımı ya da Tüketimi İçin Nihai Olarak Satınalması Gerekir
43
C. Genel İşlem Şartları
43
2. Genel İşlem Şartlarının Ayırıcı Özellikleri
44
a.Önceden Tek Yanlı Olarak Belirlenmesi
44
b.Genel ve Soyut Nitelikte Olması
44
c.Çok sayıda sözleşme için hazırlanması
45
d.Sözleşmenin Kuruluşunda, Taraflardan Birinin Önceden Hazırlanan Sözleşme Koşullarına Dayanması
45
3. Genel İşlem Şartlarının Denetimi
45
4. Mevcut Hukuk Düzenimizdeki Durum.
46
B. Tüketicinin Korunması İle İlgili Kavramlar
48
b. Tüketici Mal veya Hizmeti Özel Kullanım ya da Tüketimi İçin Nihai Olarak Satın Almalıdır
51
c. Mal veya Hizmet Karma Amaçla Satın Alınmamış Olmalıdır
52
a. Satıcı, Gerçek veya Tüzel Kişi Olabilir
53
b. Satıcı Kamu Kurum ve Kuruluşu ya da Özel İşletme Sahibi Kişi Olabilir
53
c. Satıcı, Mal ve Hizmeti Bedel Karşılığı (İvazlı) Tüketiciye Satan Kişidir
54
d. Satıcı, Sunduğu Mal ve Hizmetle İlgili Faaliyetleri Kazanç Sağlamak Amacıyla ve Sürekli Olarak Yürütmelidir
54
a. İmalatçı -Üretici gibi Sorumlu Olanlar
56
a. Hizmet Bedeni ve /veya Fikri Emeğe Dayanabilir.
57
b. Hizmet, Bir Ücret ya da Parasal Çıkar Karşılığı Yerine Getirilmelidir.
58
İKİNCİ KISIM TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE AYDINLATILMASI
Madde 4: Ayıplı Mal ve Hizmetler
59
A. Düzenlemenin Amacı ve Uygulama Alanı
60
2. Ayıp Sayılmayan Durumlar
64
3. Ayıp Sayılan Eksikliklerin Çeşitleri (Maddi-Hukuki-Ekonomik Ayıp)
65
C. Satıcıyı Maldaki Ayıptan Sorumlu Tutmanın Koşulları
66
a. Ortada ayıp sayılan bir eksiklik bulunmalıdır.
67
b. Maldaki eksiklik (ayıp) önemli olmalıdır.
68
c. Ayıp, malın “nef”i ve hasarı”nın (yarar ve zararının) alıcıya geçtiği anda var olmalıdır.
69
d. Tüketici ayıbın varlığını bilmeden malı satın almış olmalıdır.
70
e. Satıcının ayıbın varlığını bilmesi gerekmez.
71
a. Yoklama ve bildirme (muayene ve ihbar) yükümlülüğü
74
bb. Tüketici satımlarında
75
dd. Hayvan satımlarında
76
3. Başka Yerden Gönderilerek Yapılan Satışlarda (Mesafe Satışlarında) Sorumluluğun Koşulları ve Alıcının Yerine Getirmesi Gereken Yükümlülükler
78
D. Alıcıya (Tüketiciye) Tanınan Haklar
79
a. Sözleşmenin Feshi (Bedelin İadesi)
81
b. Satış Parasının İndirilmesini İsteme
82
c. Ayıplı Malın Ayıpsızıyla Değiştirilmesini İsteme
84
d. Ayıplı Malın Ücretsiz Onarımını İsteme
84
2. Tazminat İsteme Hakkı
85
a. Sözleşmenin Feshi Halinde Tazminat
85
b. Seçimlik Hakları Kullanmaksızın Sözleşmeye Aykırılık Nedeniyle Tazminat İsteme
86
E. Ayıplı Hizmet Satışlarında Uygulanacak Kurallar
87
F. Ayıptan Sorumlu Tutulabilecek Kişiler
89
1. Ayıplı Mal Satışında
92
Madde 5: Satıştan Kaçınma
94
A. Sözleşme Özgürlüğü İlkesi ve Tüketiciler Lehine Sınırlanması
94
B. Sözleşme Özgürlüğünün Kapsamı
94
C. Sözleşme Özgürlüğünün Sınırlanması
95
D. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunla Getirilen Sınırlamalar
95
1. Satıştan Kaçınma Yasağı (Sözleşme Yapma Zorunluluğu)
95
2. Ağırlaştırıcı Koşullar Getirme Yasağı
97
E. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan Önceki Durum
99
Madde 6: Taksitli Satışlar
100
A. Taksitle Satımlar Hakkında Genel Bilgiler
100
B. Taksitle Satımlar Hakkında Tüketicinin Korunması Hakkında Getirilen Farklı Düzenlemeler ve Yenilikler
103
1. Muacceliyet Koşulu (Taksitlerden Birinin Ödenmemesi Karşısında Kalan Borcun Tümünün Ödenmesinin İstenebilirliği Koşulu)
103
2. Toplam Satış Fiyatında Değişiklik Yapma Yasağı
106
3. Erken Ödeme Nedeniyle Faizden İndirim Yapılmasını İsteme
107
4. Sözleşme İle İlgili Bilgileri İçeren Belge ve Sözleşmenin Bir Örneğinin Tüketiciye Verilmesi Zorunluluğu
108
Madde 7: Kampanyalı Satışlar
110
A. Genel Olarak Kampanyalı Satışlar
110
B. Kampanyalı Satışların Çeşitleri
111
C. Kampanyalı Satışlarla İlgili Olarak Tüketiciyi Koruyan Hükümler
111
E. Gerekli Bilgileri Yazılı Olarak Bildirme Zorunluluğu
113
F. Taksitle Kampanyalı Satışlarda Erken Ödeme Nedeniyle Faizden İndirim Yapma
113
G. Muacceliyet Koşulu (Taksitlerden Birinin Ödenmemesi Karşısında Geri Kalan Borcun İstenebilir Hale Gelmesi)
114
H. Ön Ödeme ve Malın Teslimi
114
Madde 8: Kapıdan Satışlar
116
B. Genel Deneme ve Yoklama (Tecrübe ve Muayene) Koşullu Satışlar
117
C. Kapıdan Satışlar ve Ayırıcı Özellikleri
119
1. Satış; İşyeri, Fuar, Panayır Gibi Satış Mekanları Dışında Yapılmalıdır
119
2. Satış Önceden Mutabakat Olmaksızın Yapılmalıdır
121
3. Satış Konusu Mal ve Hizmetin Değeri Belli Bir Değerden Az Olmamalıdır
122
4. Satış Konusu Mal Düzenleme Kapsamı İçinde Yer Almalıdır
123
D. Kapıdan Satışlarda Tüketicilerin Özel Olarak Korunması Çabalarının Nedenleri
124
E. Taksitle Kapıdan Satışlarda Uygulanacak Hükümler
127
F. Cayma Hakkının Kullanılması ve Sonuçları
128
1. Cayma Hakkının Kullanılması
128
2. Caymanın Sonuçları
130
a. Satıcı Yönünden Doğan Yükümlülükler
130
b. Tüketici Yönünden Doğan Yükümlülükler
131
Madde 9: Kapıdan Satışlarda Satıcının Yükümlülüğü
133
Kapıdan Satışlara İlişkin İşlem Şartları
133
Madde 10: Tüketici Kredisi
138
A. Tüketici Kredileri ve Tüketicilerin Korunması
139
C. Sözleşme Koşullarında Tek Yanlı Değişiklik Yapma Yasağı
140
D. Tüketici Kredisi İşlem Şartları
141
E. Erken Ödemede Faizden İndirim Yapma Zorunluluğu
143
F. Banka ya da Kredi Kurumunun Birlikte ve Müteselsilen Sorumlu Olması
144
G. Muacceliyet Kayıtları
145
Madde 11: Süreli Yayınlar
146
A. Süreli Yayınlara Abone Olan Tüketicilerin Korunması
146
B. Fesih Hakkının Koşulları
148
C. Fesih Hakkının Kullanılmasının Sonuçları
149
D. Promosyon Kampanyaları
149
A. Genel Olarak Etiket Koyma -Tarife ve Fiyat Listesi Asma Yükümlülüğü
154
B. Etiket Koyma Zorunluluğu
155
1. Etiketin Anlamı ve Amacı
155
3. Etiketin İçeriği (Yeralması Gerekli Bilgiler)
156
4. Etiketin Konuluş Biçimi ve Yeri
157
5. Etiket Konulması Zorunlu Olan Mallar
158
C. Tarife ve Fiyat Listesi Asma Zorunluluğu
161
1. Tarife ve Fiyat Listesinin Anlamı ve Amacı
161
2. Biçimi, Konuluşu ve İçeriği
161
Madde 13: Garanti Belgesi
164
A. Garanti Belgesi Verme Zorunluluğu ve Gerekçesi
164
B. Garanti Belgesinin Tanımı
165
C. Zorunluluk Kapsamına Giren Mallar
165
D. Garanti Belgesini Düzenlemekle ve Vermekle Yükümlü Kişiler
166
E. Garanti Belgesinin İçeriği
168
G. Garanti Belgesinin Sağladığı Olanaklar
169
1. Malın Ücretsiz Onarımını ve Bakımını İsteme
169
2. Malın Ücretsiz Olarak Yenisi ile Değiştirilmesini İsteme
170
H. Garanti Belgesi Verme Yükümlülüğüne İlişkin Kurallara Uymamanın Sonuçları
174
Madde 14: Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu
176
A. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu İle Birlikte Satma Zorunluluğu
176
B. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunun Tanımı
176
C. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu İle Birlikte Satma Zorunluluğu İle İlgili Düzenlemenin Amacı
177
D. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu İle Satılması Zorunlu Olan Mallar
177
E. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunun Dili, İçeriği ve Veriliş Biçimi
179
F. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Vermemenin Yaptırımı
181
Madde 15: Servis Hizmetleri
182
A. Bakım ve Onarım Hizmetleri (Servis) Verme Zorunluluğu
182
B. Bakım ve Onarım Hizmetleri (Servis) İle İlgili Tebliğ Hükümleri
184
2. Kurma Başvurusu ve İzin
184
3. Servis İstasyonlarının Özellikleri ve Sayısı
185
4. Servis İstasyonlarının Sorumluluğu
185
6. Yedek Parça Fiyat Listesi
186
7. Değiştirilen Parçanın İadesi
186
8. Özellik Taşıyan Mallarda Bakım Hizmetleri
186
9. Servis İstasyonlarının Kontrolü ve Sorumluluk
186
10. Bakımı İçin Servis İstasyonu Açılması Gereken Mallar
187
Madde 16: Ticari Reklamlar ve İlanlar
188
Tüketicilerin Korunması Kapsamında Reklamlar ve İlanların Denetim Altına Alınması
188
Madde 17: Reklam Kurulu
193
A. Reklam Kurulunun Oluşumu
194
2. Üyelerin Seçilmesi
195
3. Üyelerin Nitelikleri
196
6. Ödenek ve Huzur Hakkı
199
B. Reklam Kurulunun Görevleri
199
1. İlkeleri Belirlemek
199
2. Gerekli İncelemeleri Yapmak
200
3. Bakanlığa Önerilerde Bulunmak
200
C. Reklam Kurulunun Çalışma Yöntemi
200
6. Toplantı ve Karar Yeter Sayısı
201
7. Toplantıya Katılma Yasağı
201
8. Sekreterya Hizmetleri
202
9. Sekreteryanın Görevleri
202
10. Toplantı Tutanağı
202
11. Alt Komisyonlar Kurma Yetkisi
202
13. Kurulun İlan ve Reklam İlkelerini Belirleme Yöntemi
203
14. Reklamlarda Esas Alınacak İlkeler
204
aa. Ahlaka Uygunluk (md. 5)
205
bb. Dürüstlük ve Doğruluk (md. 6)
205
c. Reklam Çeşitlerine Göre Uyulacak İlkeler
206
aa. Satışı Özendirici Reklamlarda (md. 7)
206
bb. Doğrudan Satış Reklamlarında (md. 8)
207
cc. Karşılaştırmalı Reklamlarda (md. 9)
2 07
dd. Tanıklı Reklamlarda (md. 10)
207
ee. Kötülemenin Yapılamaması (md. 11)
207
ff. Ticari İtibardan Haksız Yararlanılmaması (md. 12)
207
gg. Taklit Etmeme (md. 13)
208
hh. Kamu Sağlığını Bozmama (md. 14)
208
ii. Çocuklara Yönelik Reklamlarda (md. 15)
208
15. İlgili Kişi, Kurum ve Kuruluşlardan Bilgi ve Görüş Alma
209
16. Medya Ölçümü Araştırma Sonuçları
209
17. Huzur Hakkı ve Huzur Ücreti
210
Madde 18: Zararlı ve Tehlikeli Mal ve Hizmetler
211
Zararlı ve Tehlikeli Mal ve Hizmetlerde Bilgilendirme ve Uyarıda Bulunma Yükümlülüğü
211
Madde 19: Kalite Denetimi
214
Kalite Denetimi ve Belgelendirilmesi
214
Madde 20: Tüketicinin Eğitilmesi
216
Tüketicinin Eğitilmesi ve Nedenleri
216
ÜÇÜNCÜ KISIM TÜKETİCİ KURULUŞLARI
Madde 21: Tüketici Konseyi
219
A. Tüketici Konseyi ve Benzeri Kuruluşların İşlevi ve Tarihçesi
219
B. Tüketici Konseyinin Oluşumu
222
2. Başkanın Görevleri
222
3. Üyeler (Temsilciler)
222
4. Üyelerin Sayısı ve Nitelikleri
223
b. Üyelerin Nitelikleri
224
C. Tüketici Konseyinin Görevleri
2 24
D. Tüketici Konseyinin Çalışma Yöntem ve Esasları
225
1. Toplantıya Çağrı, Toplantı Yeri ve Zamanı
225
2. Toplantı Yeter Sayısı
225
5. Karar Yeter Sayısı ve Kararların Alınması
226
E. Sekreterya ve Görevleri
226
Madde 22: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti
228
A. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kuruluş Amacı
228
B. Hakem Heyetlerinin Sayısı
230
C. Hakem Heyetinin Görev Alanı
230
2. Uyuşmazlık Konusu Şeyin Değeri Açısından
231
3. Uyuşmazlık Konusu Açısından
231
4. Görevli ve Yetkili Olmayan Hakem Heyetine Başvurma
232
D. Hakem Heyetlerinin Oluşumu
232
3. Tüketici Örgütleri Temsilcilerinin Belirlenmesi
233
5. Üyelerde Aranan Koşullar
234
G. Hakem Heyetinin Çalışma Yöntem ve Esasları
236
3. Toplantı Yeri ve Gündemi
236
4. Toplantıya Katılma Zorunluluğu
237
5. Toplantıya Katılma Yasağı
237
6. Toplantı ve Karar Yeter Sayısı
2 37
8. İnceleme ve Karar Süresi
237
10. Kararların Bildirilmesi ve İlanı
238
11. Kararların Etkisi
238
DÖRDÜNCÜ KISIM YARGILAMAYA VE CEZAYA İLİŞKİN HÜKÜMLERİ
Madde 23: Tüketici Mahkemeleri
241
A. Özel Tüketici Mahkemeleri Kurulmasının Nedenleri
241
B. Tüketici Mahkemelerinin Oluşumu, Görev ve Yetki
242
C. Başvuru Koşulları ve Yöntemi
244
E. Davacı Olabilen Kişiler
245
Madde 24: Üretimin, Satışın Durdurulması ve Malın Toplatılması
247
B. Tüketici Mahkemelerinin Ayıplı Seri Mal Satışlarında Verebilecekleri Kararlar
248
1. İstem (Talep) Koşulları
248
a. Seri mal satışı söz konusu olmalıdır
248
b. Satışa sunulan mal ayıplı olmalıdır
249
c. Tüketici örgütleri ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığı dava açmış olmalıdır
249
Madde 25: Ceza Hükümleri
251
A. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Hükümlerine Aykırı Davranışlara Verilecek Cezalar
252
B. Cezaların Çeşitleri ve Cezayı Verecek Makam
252
a. Para cezasının miktarı
253
aa. 5.000.000 TL. para cezası
253
bb. 10.000.000 TL para cezası
255
dd. 200.000.000 TL. para cezası
255
ee. 500.000.000 TL. para cezası
256
ff. 1.000.000.000 TL. para cezası
256
b. Para cezasını artırıcı nedenler
256
c. Para cezası miktarının her yıl yeniden belirlenmesi
257
d. Maddeye Göre Verilecek Para Cezalarının Diğer Yasalardaki Para Cezalarına Engel Olmaması
259
e. Para cezasına ilişkin diğer hususlar
259
2. Para cezası dışındaki cezalar
259
c. İşyeri kapatma cezası
261
Madde 26: Cezalarda Yetki, İtiraz ve Zamanaşımı
263
A. Para Cezalarını Vermeye Yetkili Makam
263
B. Para Cezalarının Niteliği
264
C. Para Cezalarına İtiraz ve İtirazla İlgili Sorunlar
264
D. Para Cezalarının Tahsili
264
E. Para Cezalarında Zamanaşımı
264
F. Para Cezalarının Meslek Kuruluşlarına Bildirilmesi
265
BEŞİNCİ KISIM ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Denetim Yetkisine Sahip Olan Merciler ve Denetim Kapsamı
267
Madde 28: Laboratuvar
269
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Gereğince Kurulan Kuruluşların (Tüketici Konseyi, Reklam Kurulu, Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri) Kuruluş ve Çalışmalarına İlişkin Gider ve Harcamaların Karşılanması
271
1. Ana Kaynak (Bakanlık Bütçesi)
271
2. Şirketlerin Katkı Payı
271
3. Bakanlık Bütçesine Kaydedilen Katkı Payından Doğan Ödeneğin Harcanması
272
Madde 30: Diğer Hükümler
274
Madde 31: Yönetmelik ve Düzenlemeler
275
Madde 32: Kaldırılan Hükümler
275
4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda Öngörülen Miktarlara İlişkin Tablolar
277
EKLER (EK 1-31) (TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN, İLGİLİ YÖNETMELİKLER VE TEBLİĞLER)
EK-1: Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
281
EK-2: Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği
296
EK-3: Tüketici Konseyi Yönetmeliği
303
EK-4: Reklam Kurulu Yönetmeliği
308
EK-5: Etiket, Tarife ve Fiyat Listeleri Yönetmeliği
315
EK-6: 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 29. Maddesinde Öngörülen Hesabın Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik
320
EK-7: 4077 Sayılı Kanun Uyarınca Anonim ve Limited Şirketlerin Yapacakları Ödeme İle İlgili Tebliğ (TRKGM-95/104-105)
323
EK-8: Garanti Belgesi İle Satılmak Zorunda Olan Sanayi Malları ve Bu Malların Arızalarının Tamiri İçin Gereken Azami Süreler Hakkında Tebliğ
326
EK-8A: 23.02.1995 tarih ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Gereğince Garanti Belgesi İstenecek Ürünler Listesi
328
EK-9: Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu ile Birlikte Satılmak Zorunda Bulunan Sanayi Malları Hakkında Tebliğ
338
EK-10: Garanti Belgesi İle Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunun Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ
34 0
EK-11: Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Tebliğ
345
EK-11A: 23.02.1995 Tarih ve 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Gereğince Satış Sonrası Hizmet İstenecek Ürünlerin Listesi
360
EK-12B: Taksitli, Kampanyalı ve Kapıdan Satışlar Hakkındaki Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ
367
EK-13: Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ
372
EK-14: Medya Ölçümü Araştırma Sonuçlarının Ticari Reklam ve İlanlarda Kullanılmasına Dair Tebliğ
379
EK-15: Kalite Denetimi Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ
381
EK-16: Yazılı Basın Kuruluşları Tarafından Düzenlenen Promosyon Kampanyaları İle İlgili Tebliğ
384
EK-17: Yazılı Basın Kuruluşları Promosyon Kampanyaları Hakkında Tebliğ
387
EK-18: Miktar Artırım Tebliği I
391
EK-19: Miktar Artırım Tebliği II
391
EK-20: Miktar Artırım Tebliği III
392
EK-21: Miktar Artırım Tebliği IV
392
EK-22: 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8 ve 22. Maddelerinde Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğ
393
EK-23: 2000 Yılı Problemine Karşı Tüketicinin Korunması Hakkında Tebliğ
394
EK-24: Sanayi Ürünlerinin Satış Sonrası Hizmetleri Hakkındaki TRKGM -95/137-138 Sayılı Tebliğin 7. Maddesi Uyarınca İthalat: 2000/6 Sayılı Tebliğde Yer Alan Sanayi Ürünlerinin Uygulamalarına Dair Tebliğ
396
EK-25: Geleneksel Tüketici Ödülleri Yönetmeliği
406
EK-27: Ayakkabı Yapımında Kullanılan Malzemelere Ait Bilgilerin Tanıtma Kılavuzunda Yer Almasına İlişkin Tebliğ
416
EK-28: Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Kontrolörler Yönetmeliği
421
EK-29: Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Dağıtım Şirketleri İle Yetkili Bayilerin ve Tüketicilerin Uymaları Gereken Usul ve Esaslara İlişkin Tebliğ
438
EK-30: 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8 inci ve 22 nci Maddelerinde Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğ
446
EK-31: Radyo ve Televizyon Kuruluşlarında Tüketicileri Eğitici, Aydınlatıcı ve Bilgilendirici Programların Yayımlanmasına İlişkin Tebliğ
447
AVRUPA BİRLİĞİ DİREKTİFLERİ
10 Eylül 1984 Tarihli Üye Devletlerin Aldatıcı Reklamlarla İlgili Hukuki ve İdari Düzenlemelerinin Uyumlaştırılması Hakkında Meclis Direktifi
451
İşyerleri Dışında Akdedilen Sözleşmelerde Tüketicinin Korunması Hakkında Meclis Direktifi 20 Aralık 1985
455
Ayıplı Mallardan Sorumlulukla İlgili Üye Devletlerin Kanunlarının, Düzenlemelerinin ve İdari Hükümlerinin Birbirine Yakınlaştırılması Hakkında 25 Temmuz 1985 Tarihli Konsey Direktifi
459
Üye Devletlerin Tüketici Kredisi Üzerine Hukuki Ve İdari Kurallarını Aynı Seviyeye Getirmeleri Hakkında Meclis Direktifi
464
İLGİLİ YARGITAY KARARLARI (No: 1-44)
481
YARARLANILAN KAYNAKLAR
575