Marka Mal ve Hizmet Karşılaştırmasında
ABAD Yaklaşımı ve Yorumu Deniz Çelikel  - Kitap

Marka Mal ve Hizmet Karşılaştırmasında ABAD Yaklaşımı ve Yorumu

1. Baskı, 
Temmuz 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
136
Barkod:
9789750293498
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
265,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Marka tescilinde, koruma kapsamını belirleyen mal ve hizmetlerle ilgili değerlendirmeler, marka tescil süreçleri gibi ülkesel farklılık gösterse de genel ilkeleri değişmeyen niteliktedir. Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) kararları, bu konuda da genel ilkelerle ilgili önemli saptamalar içeren bilgi kaynaklarıdır.
Kitapta, marka tescilinin önemli alt başlıklarından olan mal ve hizmet karşılaştırmaları incelenerek, mal ve hizmet benzerliğinin kararlara etkisine örnekler verilmiştir. Bu kapsamda; güncel örnekler yanında, Türkiye'deki uygulamalara da etkisi olan temel örneklere ve bunlara ilişkin yorumlara yer verilmiştir.
Kitap; halen patent ve marka vekili, fikri mülkiyet haklarıyla ilgili bilirkişi, yeminli tercüman, yurtiçi ve yurtdışında SQL, yazılım, veri madenciliği, veritabanı yönetimi ve fikri haklarla ilgili yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışan yazarın, on beş yıldır devam eden araştırma ve çalışmalarının sonucudur.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Marka Sınıflandırma Sistemi
.
Tüketici Kitlesi Hakkında Görüşler
.
Mal ve Hizmet Karşılaştırmalarına İlişkin Genel Bilgiler
.
Mal ve Hizmet Karşılaştırmasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
.
35. Sınıftaki Satış Hizmetleri Hakkında Örnek Karar ve Saptamalar
.
Tanınmış Markalarla İlgili Mal ve Hizmet Karşılaştırmasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
.
Aynı Sınıfta Yer Alan Mal ve Hizmetlerin Karşılaştırılmasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
.
Güncel Örnekler
.
Mal ve Hizmetlerle İlgili Çeşitli Notlar
.
Genel Değerlendirme
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
1. MARKA SINIFLANDIRMA SİSTEMİ 
11
2. TÜKETİCİ KİTLESİ HAKKINDA GÖRÜŞLER 
17
3. MAL VE HİZMET KARŞILAŞTIRMALARINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER 
21
4. MAL VE HİZMET KARŞILAŞTIRMASINA İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE SAPTAMALAR 
33
4.1. 18 ve 25. Sınıflardaki Malların Farklı Niteliğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–214/05) 
36
4.2. 18 ve 25. Sınıflardaki Malların Farklı Niteliğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–104/05) 
37
4.3. 24 ve 25. Sınıflardaki Malların Farklı Niteliğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–346/04) 
41
4.4. 34. Sınıfın Özel Durumu ve Diğer Sınıflardaki Mal ve Hizmetlerle Karşılaştırılmasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–136/08 P) 
42
4.5. 21. Sınıfın Özel Durumu ve Diğer Sınıflardaki Mal ve Hizmetlerle Karşılaştırılmasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–105/05) 
43
4.6. 09, 25 ve 28. Sınıflardaki Belirli Malların İlişkisi Hakkında Örnek Karar ve Saptamalar (T–356/20) 
44
4.7. 32 ve 33. Sınıflardaki Malların Benzer Olmadığına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–195/20) 
46
4.8. 14 ve 25. Sınıflardaki Malların Farklı Niteliğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–363/08) 
49
5. 35. SINIFTAKİ SATIŞ HİZMETLERİ HAKKINDA ÖRNEK KARAR VE SAPTAMALAR 
51
5.1. Malların Satış Hizmetleriyle Benzer Olabileceğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–116/06) 
59
5.2. Malların Satış Hizmetleriyle Benzer Olabileceğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑649/11 P) 
63
5.3. Malların Satış Hizmetleriyle Benzer Olabileceğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑729/18) 
64
5.4. Malların Satış Hizmetleriyle Benzer Olabileceğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (Birleştirilmiş Kararlar C–155/18 P – C–158/18 P) 
66
5.5. Malların Satış Hizmetleriyle Benzer Olabileceğine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑501/15 P) 
69
5.6. Nice Sınıflandırmasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑307/10) 
70
5.7. Hizmetlerin Satışı Hizmetlerinin Tanınmasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑420/13) 
72
6. TANINMIŞ MARKALARLA İLGİLİ MAL VE HİZMET KARŞILAŞTIRMASINA İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE SAPTAMALAR 
77
6.1. Çeşitli Değerlendirmelere Temel Olan Cannon Kararının Mal ve Hizmetlerin Karşılaştırılması Yönünden Saptamaları (C–39/97) 
77
6.2. 29 ve 30. Sınıflardaki Malların Karşılaştırılması ve Tanınmışlığın Etkisi Yönünden Saptamalar (C–552/09 P) 
80
6.3. Tanınmışlığın Etkisi Yönünden Saptamalar (C–408/01) 
82
7. AYNI SINIFTA YER ALAN MAL VE HİZMETLERİN KARŞILAŞTIRILMASINA İLİŞKİN ÖRNEK KARAR VE SAPTAMALAR 
85
7.1. Aynı Sınıftaki Mal ve Hizmetlerin Karşılaştırılması Yönünden Saptamalar (T–118/07) 
88
7.2. Aynı Sınıftaki Mal ve Hizmetlerin Karşılaştırılması Yönünden Saptamaları (C‑16/06 P) 
90
7.3. Malların Niteliği ve Piyasadaki Durumlarının Etkisine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–147/03) 
96
7.4. Malların Niteliği ve Piyasadaki Durumlarının Etkisine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–99/06) 
97
7.5. Yüksek Dikkat Düzeyine Yönelik Mal ve Hizmetlere İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–202/04) 
98
7.6. 29, 30 ve 43. Sınıflardaki Mal ve Hizmetlere İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar 
99
7.7. 5. Sınıftaki Mallara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑277/08) 
102
8. GÜNCEL ÖRNEKLER 
105
8.1. 3 ve 5. Sınıftaki Mallara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑164/23) 
105
8.2. 3 ve 5. Sınıftaki Mallara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑180/23) 
109
8.3. 3, 21 ve 35. Sınıftaki Mal ve Hizmetlere İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑765/22) 
110
8.4. Benzer Olmayan Mal ve Hizmetlere İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑581/22) 
114
8.5. 29, 30, 32 ve 43. Sınıftaki Mal ve Hizmetlere İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑26/23) 
120
9. MAL VE HİZMETLERLE İLGİLİ ÇEŞİTLİ NOTLAR 
125
9.1. Mal ve Hizmetlere İlişkin Şekli Şartlar 
125
9.2. Uygulama Farklılıkları 
127
9.3. “Yeni Nesil” Mal ve Hizmetler 
130
10. GENEL DEĞERLENDİRME 
131
Kaynakça 
133
Kavram Dizini 
135