Sınıf yönetimi kavramı, sadece sınıfta uygun fiziksel düzeni ve disiplini sağlama anlamına gelmemektedir. Sınıf, öğrencilerle yüz yüze olunan bir yerdir. Eğitimin hedefi olan öğrenci davranışının oluşması burada başlar. Öğretmen bir derse girerken, daha önceden belirlediği hedef davranışları sorunsuz olarak öğrencilere en üst düzeyde kazandırmakla yükümlüdür.
Bu bağlamda bu süreci etkileyen her türlü değişken sınıf yönetimi kavramı altında düşünülmelidir. Zira öğretmenin sadece konu alanında başarılı olması verimli öğretim yapabileceği anlamına gelmez. Öğrenci merkezli ve yapılandırmacı eğitim yaklaşımı dikkate alınarak hazırlanan bu kitap sayesinde öğretmen, sınıf yönetimi konusunda karşısına çıkabilecek çeşitli değişkenlerden kaynaklanan sorunların kolaylıkla üstesinden gelebilecektir.