Android Mobil Programlamaya Giriş
Adobe Flash Pro ile Gelişen Mobil Programlama
Mobil Programlamada Adobe Flash Pro ve Adobe AIR Kullanmanın Avantajları
Flash’ın Mobil Cihazlardaki Hakimiyeti ve Neler Yapabildiği
Gerekli Yazılımların Yüklenmesi ve Hazırlıklar
Adobe Flash Pro’nun Kurulması
Adobe AIR SDK & Compiler Kurulumu ve Adobe Flash Pro’da Sürüm Güncelleme
Kitabın İşleyişi ve Örnekler Hakkında
İlk Uygulamamızı Hazırlıyoruz ve Çalıştırıyoruz
Mobil Uygulama Şablonları
Yeni Bir AIR for Android Projesi Başlatmak ve Sahne Düzenini Oluşturmak
Birkaç Görsel Öğe Eklemek ve Nesneler Arası Etkileşim Sağlamak
OOP ile İlk ActionScript Class’ımızı Yazmak ve Dahil Etmek
Gömülü Sistem Olarak ActionScript 3.0 Komutlarını Yazmak
SimCotroller ile Bilgisayar Üzerinde Cihazı Simüle Etme
SimController ile Sanal Telefonun 3D Eksen Hareketlerini Algılamak
SimController ile Sanal Telefondan Karmaşık Parmak Dokunuşlarını Algılamak
Touch (Dokunuşlar) Kategorisi
Gesture (Kaydırmalar) Kategorisi
USB Bağlantısı ile Mobil Cihaz / Cihazlar Üzerinde Test Etme
Temel Ayarlarla APK Yayımla ve Paketleme
Manuel Olarak APK Dosyalarını Android Cihaza Yüklemek
Adobe Flash Pro Programına Giriş
Kullanıcı Arayüzünde Hızlı Bir Tur
Mobil Sahne Düzeni Oluşturmak
Tasarım Araçlarının Kullanımı
Düzen Araçlarının Kullanımı
Timeline, Katman ve Frame Kullanımı
ActionScript 3.0 ile Mobil Programlama Mantığını Kavramak ve Genel Dil Yapısı
ActionScript 3.0’ı Tanıyalım
ActionScript Kod Editörü ve Kullanımı
Butonlar ve Movie Clip’ler
Orijinal Nesne, Yansıyan Nesne ve Instance Name Kavramı
ActionScript 3.0 Kod Yazma Mantığı, Keyframe ve Nesneler ile İlişkisi
Sahne ve İç İçe Nesnelerle AS 3.0'ı İlişkilendirmek
Olay Yöneticileri ve Fonksiyonların Kullanımı
Görüntülenen Nesne Olayları
Değişken, Sabit ve Nesne Oluşturmak
trace() Komutu ile Kontrol Yapmak
Aritmetik Atama Operatörleri
Karşılaştırma Operatörleri
Diğer Tanımlayıcı Operatörler
Timeline/Animasyon ve Sahneler Arası Geçiş Kontrolleri
Obje Kavramı ve Kütüphaneden Dinamik Olarak Nesne Çağırmak
ActionScript 3.0 Dil Kütüphanesinden Obje Oluşturmak
Sanal Klavyeden Veri Girişi Almak ve Verileri İşlemek
Metin Kutusu Türlerini Anlamak
Genel Stil ve Davranış Düzenlemeleri
Cihaz Fontlarıyla ve Gömülü Fontlarla Çalışmak
Metin Kutusunda Dinamik Veri Göstermek
Metin Kutusunda HTML Stillerini Kullanmak
Metin Kutularından Ekran Klavyesi ile Veri Girişi Almak
Çok Satırlı Metin Kutularında Parmak ile Kaydırma Yaptırmak
Örnek Proje: Kullanıcı Giriş Formu Uygulaması
Mobil Arayüz Tasarımı ve Tema Giydirme
Uygulamaya PNG ve JPG Grafikleri Eklemek
Vektör Grafikleri Bitmap Grafiklere Dönüştürmek
Vektör Grafiği Bitmap Nesnesine Çevirmek
Vektör Olan Movie Clip’e Bitmap Davranışı Vermek
ActionScript 3.0 ile Dinamik Nesnelere Bitmap Davranışı Vermek
Grafiklere Renk ve Filtre Efektleri Uygulamak
PSD Formatlı Mobil Arayüz Tasarımını Uygulamaya Dahil Etme
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Araç Çubuğu Uygulaması
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Aktif / Pasif Butonu ile Kayan Menü Uygulaması
Accelerometer: İvme Ölçeri Kullanmak
Cihaz İvme Ölçer Destek Kontrolü Yapmak
Cihazın 3D Eksende Yönünü Algılamak ve İvme Ölçerden Gelen Verileri İşlemek
Titreşimi Algılamak ve Alarm Vermek
Cihaz ile Yüzey Arasındaki Açıyı Algılamak
Yayımlama Ayarları ile Ekran Yönünü Sabitleme veya Otomatik Yapmak
Ekranın Döndürülme Yönünü Tespit Etmek
Ekran Yönüne Göre Uygulamadaki Görsel Öğeleri Yeniden Biçimlendirmek ve Konumlandırmak
Touch API: Ekrandan Tek DokunuşlarlaBasmaları İşlemek
Tek Parmak Hareketlerini Anlamak
TAP ve CLICK Olaylarını Karşılaştırmak
Parmağın Tek Dokunuşunu Algılamak
Parmağın Uzun Süreli Dokunuşunu Algılamak
Parmağın Çift Dokunuşunu Algılamak
Aynı Anda İki ve İkiden Fazla Çoklu Dokunuş Noktalarını ve ID’lerini Tespit Etmek
Örnek Proje: Kaydırılabilir Liste Uygulaması
Aşama 1: Kaydırılabilir Alan
MultiTouch API ve Gestures API ileEkrandan Karmaşık Dokunuşları İşlemek
Ekran Çoklu Dokunuş Modunu Belirlemek
SWIPE: Kaydırma Hareketini Algılamak
ZOOM: Çimdik ile Büyütme ve Küçültme Hareketlerini Algılamak
ROTATE: Çift Parmak ile Döndürme Hareketini Algılamak
PAN: Çift Parmak ile Sürükleme Hareketini Algılamak
SoftKey: Analog Tuşları Kullanmak
MENU Tuşu ile Uygulama İçinde Menü Açtırmak
BACK Tuşu ile Önceki İçeriklere Dönmek
HOME/SEARCH Tuşu ile Uygulamayı Arkaplana Göndermek
HOME/SEARH ve KAPATMA Butonu ile Uygulamayı Tamamen Sonlandırmak
StageWebView:Web Sayfalarını Uygulama İçinde Yayınlamak
Uygulama İçinde Web Sayfası Görüntüleme Alanı Oluşturmak
Tarayıcı Geçmişi ile Sayfalar Arası Geçiş Yapmak ve Sayfa Başlığını Görüntülemek
Dinamik Olarak Oluşturulan HTML5 Web İçeriklerini Görüntülemek
Lokal (Paket İçinde Gömülü) HTML Dosyalarını Görüntülemek
StageWebView İçinde JavaScript Kodlarını Çalıştırmak
İletişim Araçlarını Kullanmak
Arama Listesine Numara Göndermek
SMS Uygulamasına SMS İçeriği ve Alıcı Numarası Göndermek
Wi-Fi ve 3G Bağlantısını Kontrol Ettirmek
E-Mail Uygulaması ile E-Mail Mesaj, Alıcı ve Konu İçeriklerini Göndermek
Browser Uygulaması ile URL Açtırmak
Metin Kutusuna Tıklandığında Sayfa Açtırmak
Butona Tıklandığında Sayfa Açtırmak
Sosyal Medyada İçerik Paylaştırmak
Paylaş Butonu ve Sosyal Medya Menüsünün Hazırlanması
Multimedya İşlemleri ve Harici Varlıklarla Çalışmak
Uygulama İçinde Ses Dosyalarını Kullanmak
Kütüphaneden Ses Yüklemek
Harici Ses Dosyaları ile Çalışmak
Harici Görüntü Dosyaları ile Çalışmak
Fotoğraf Galerisine Erişmek ve Fotoğraf Açmak
Ön ve Arka Kamera ile Gerçek Zamanlı Görüntü Almak
Kamera ile Fotoğraf Çekmek ve Kaydetmek
Kamera ile Video Çekmek ve Kaydetmek
Örnek Proje: Video Player Uygulaması
Dizin Yönetimi, Veri İşleme, SQLite Veritabanı Yönetimi ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi
Android Cihazlarda Dosya ve Dizin Yönetimi
Klasör Varlığı Kontrolü Yapmak, Klasör Oluşturmak ve Silmek
Metin Dosyalarını Okumak, Üzerine Yazmak, Dosyayı Silmek
Dosya Oluşturmak ve İçine Veri Yazmak
SharedObject ile Veri Kaydetmek ve Okumak
SharedObject Nesnesi Oluşturmak ve Veri Kaydetmek
SharedObject Nesnesinden Veri Okumak
JSON Web Servisi ile Cihaz IP Bilgisi Öğrenmek
JSON Web Servisi ile Gerçek Zaman Bilgisini Öğrenmek
RSS / XML Yüklemek ve Parse Etmek
Sunucudaki PHP’ye Veri Göndermek ve Veri Almak
SQLite ile Veritabanı Yönetimi ve Sorgu Dili Kullanımı
SQLite Nedir ve Neden Tercih Edilir
SQLite Veritabanı Dosyası Oluşturmak
Tablo Var mı Yok mu Kontrolü
SQL Sorgusu Kullanmak ve Verileri Çekmek
Belirli Bir Sütuna Göre Verileri Sıralamak
Belirli Bir Sütunda Veri Aramak ve Göre Verileri Sıralamak
Örnek Proje: SharedObject ile Uygulamadan Çıkarken Ayarları Otomatik Kaydetmek
Örnek Proje: WordPress Site ile Entegrasyonlu Haber Uygulaması
Aşama 1: Haber Kutucuklarının Hazırlanması
Aşama 2: WordPress Verilerinin İşlenmesi ve Haberleri Listelemek
Aşama 3: Haber Detayının Gösterileceği Bileşeni Hazırlamak
Aşama 4: Haber Kutucuklarına Etkileşim Kazandırmak
Örnek Proje: Her Açılışta Uygulamaya Yeni Versiyon Kontrolü Yaptırmak ve Marketten Uygulama Güncelletme
Aşama 1: Sürüm XML Dosyasını Hazırlamak
Aşama 2: Güncelleme Denetimi ve Google Play’den Güncelleme Yapma
Örnek Proje: SQLite Veritabanı ile Kayıt Defteri Uygulaması
Geolocation API: GPS, Lokasyon İşlemleri veGoogle Maps Kullanımı
Anlık GPS Verilerini Okumak
Google Maps API KEY Almak
Google Maps’te Konumumuzu Göstermek
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Adobe Cirrus Servis Numarası Almak
RMTP ve RTMFP Veri İletişim Modelini Kavramak
MultiCast Veri İletim Ağ Yapısı
UniCast ve MultiCast Topoloji Modelleri
Point to Point (Noktadan Noktaya)
Live Application - Level Multicast (Canlı Uygulama – Çoklu Yayın Seviyesi)
Distributed Data Storage (Dağınık Veri Toplama)
Örnek Uygulama: İki Kişilik Gerçek Zamanlı Oyun Soketi Programlamak
Mobil Programlamada Performans Yönetimi
Dinamik Movie Clip’ler Yerine Sprite Kullanmak
Değişken Türü Tanımlamalarını Uygun Seçmek
Döngüleri Kullanırken Performans Kazanmak
Array Yerine Vector Kullanmak
FrameRate Değerini Optimum Değerde Kullanmak
ENTER_FRAME Yerine Timer Nesnesi Kullanmak
Kullanılmayan Olay Yöneticilerini Sonlandırmak
Gereksiz Öğelerden Mouse Etkileşimini Kaldırmak
Sahne Dışı Öğeleri Görünmez Yapmak
Dinamik Metin Kutularında += Operatörü Yerine appendText() Metodunu Kullanmak
Kullanılmayan Değişkenleri null ile Boyutsuzlaştırmak
GPU Render Modunu Kullanmak
Mobil Tasarımda ve AnimasyonlardaDikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Vektörel Çizimler Yerine Bitmap Görseller ile Performans Kazanmak
Gereksiz Transparan Görsellerden Kaçınmak
TileMap Tekniği ile Büyük Ölçekli Görsellerle Çalışmak
Gereksiz Efektlerinden Kaçınmak
Vektörel Çizimleri ve Metinleri Bitmap’e Çevirmek
Ses Dosyası Formatı Seçiminde Dikkatli Olmak
Gelişmiş Paketleme Ayarları veManuel Olarak Manifesto Düzenlemeleri
Uygulama Paketleme Süreci
Deployment: Paketleme Ayarları
Icons: Uygulama İkonlarını Düzenlemek
Permissions: Yetkilendirmeler, Manuel Yetkilendirme ve Dil Genişletme
Uygulamanın Google Play’de Dağıtıma Açılması
Google Play ve Google Play Store Developer Nedir
Google Play Store Developer Hesabı Oluşturmak
Google Play Store Developer Console’u Hızlıca Tanımak
Mobil Uygulamayı Google Play’e Eklemek, Gerekli Tanım Verilerinin ve Görsel Öğelerinin Yüklenmesi
Olası Yükleme ve Uygulama Yayınlama Sorunlarının Tespiti ve Çözümü
Beta / Alfa Beta Test Türünü ve Kullanıcı Gruplarını Belirlemek
Olaylar ve Yorumların Takibi
NatIve ExtensIons (AIr for NatIve ExtensIons) Paketleri ile Daha Güçlü Mobil Uygulamalar Geliştirmek
Native Extensions Nedir ve Nasıl Çalışır
Native Extensions Mobil Sistem Desteği
Native Extensions (ANE) Paketleri Mobil Uygulamaya Nasıl Dahil Edilir
AdMob Native Extension ile Mobil Reklam Gösterimi
AdMob Hesabı Açmak ve Reklam Tanımlamak
AdMob.ANE ile Mobil Uygulamada Reklam Gösterim Uygulaması