Herkes İçin Android Programlama: Adobe Flash Pro – AS 3.0 AIR SDK Hem Okuyarak, Hem İzleyerek; Pratik Örnekler  ve Onlarca Uygulama Örneği ile Mobil Programlamaya İlk Adımlarınızı Atın! Uğur Gelişken  - Kitap
Herkes İçin

Android Programlama: Adobe Flash Pro – AS 3.0 AIR SDK

Hem Okuyarak, Hem İzleyerek; Pratik Örnekler ve Onlarca Uygulama Örneği ile Mobil Programlamaya İlk Adımlarınızı Atın!

2. Baskı, 
Şubat 2015
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
493
Barkod:
9789750232220
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Gördüğü yoğun ilgi sonucunda güncellenmiş ikinici baskısını yapan kitapta, gelen yoğun istek üzerine "Native Extensions" kullanımına yer verilmiştir. Örnek olarak mobil uygulamalardan para kazanmanızı sağlamak amacıyla AdMob Reklam Servisi için Native Extension kullanım örneğine yer verilmiştir.
Google Play'de milyonların indirdiği oyunların yarısından fazlası, Facebook'ta bağımlılık yapan sosyal oyunlar... Bunların hepsinin Adobe Flash, Action 3.0, AIR SDK & Compiler ve entegre teknolojiler ile yapıldığını biliyor muydunuz? Ayrıca bu araçların sadece oyun programlamada değil, mobil uygulama programlarken de kullanabileceğinizi biliyor muydunuz? Birçok mobil yazılım geliştirici; Google Play ve Facebook'ta Adobe Flash programı sayesinde yüksek miktarda paralar kazanmış ve hala kazanmaya devam etmektedir. Siz de bunun nasıl yapılacağını öğrenmek istiyorsanız, bu kitap size başından sonuna kadar yol gösterecektir.
Kitap, 2013 yılından beri Adobe MVP ünvanı olan, şu anda IT Danışmanlığı yapan ve "Mobil Programlama, Oyun Programlama, Oyunlaştırma, E-learning vb." konularda eğitimler veren yazarın; yıllardır eğitimleri esnasında kendisine gelen sorulardan ve mesleki tecrübelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Anlatılan konuların daha iyi anlaşılabilmesi adına, kitabın yanında verilen DVD'de yer alan destekleyici eğitim videolarına, örneklere ait kaynak kodlara ve ihtiyaç duyacağınız programlara ulaşabilirsiniz.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Mobil Programlamaya Giriş, Action 3.0 ile Mobil Programlama Mantığı
.
Mobil Arayüz Tasarımı, Tema Giydirme ve İnteraktif Bileşen Programlama
.
Accelerometer API, Touch API, MultiTouch API ve Gestures API Kullanımı
.
İletişim Araçlarını Kullanmak ve StageWebView ile Web İçerilerini Görüntülemek
.
SQLite Veritabanı Yönetimi, XML, JSON ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi Sağlamak
.
Geolocation API, Lokasyon İşlemleri ve Google Maps Kullanımı
.
Rich Media ile Uygulama Geliştirmek ve Multimedya Programlama
.
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
.
Mobil Programlamada ve Animasyonda Performans Yönetimi
.
Gelişmiş Paketleme Ayarları ve Uygulamanın Google Play'de Dağıtıma Açılması
.
Native Extensions (AdMob, Push Notification, Social Sharing vs.) Kullanım Örnekleri
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
İkinci Baskıya Önsöz 
DVD Hakkında 
Android Mobil Programlamaya Giriş
Adobe Flash Pro ile Gelişen Mobil Programlama 
Mobil Programlamada Adobe Flash Pro ve Adobe AIR Kullanmanın Avantajları 
Flash’ın Mobil Cihazlardaki Hakimiyeti ve Neler Yapabildiği 
Gerekli Yazılımların Yüklenmesi ve Hazırlıklar
Adobe Flash Pro’nun Kurulması 
Adobe AIR SDK & Compiler Kurulumu ve Adobe Flash Pro’da Sürüm Güncelleme 
Kitabın İşleyişi ve Örnekler Hakkında 
APK Dosyalarının İçeriği 
İlk Uygulamamızı Hazırlıyoruz ve Çalıştırıyoruz
Mobil Uygulama Şablonları 
Yeni Bir AIR for Android Projesi Başlatmak ve Sahne Düzenini Oluşturmak 
Birkaç Görsel Öğe Eklemek ve Nesneler Arası Etkileşim Sağlamak 
OOP ile İlk ActionScript Class’ımızı Yazmak ve Dahil Etmek 
Gömülü Sistem Olarak ActionScript 3.0 Komutlarını Yazmak 
SimCotroller ile Bilgisayar Üzerinde Cihazı Simüle Etme 
SimController ile Sanal Telefonun 3D Eksen Hareketlerini Algılamak 
SimController ile Sanal Telefondan Karmaşık Parmak Dokunuşlarını Algılamak 
Touch (Dokunuşlar) Kategorisi 
Gesture (Kaydırmalar) Kategorisi 
USB Bağlantısı ile Mobil Cihaz / Cihazlar Üzerinde Test Etme 
Temel Ayarlarla APK Yayımla ve Paketleme 
Manuel Olarak APK Dosyalarını Android Cihaza Yüklemek 
Adobe Flash Pro Programına Giriş
Kullanıcı Arayüzünde Hızlı Bir Tur 
Mobil Sahne Düzeni Oluşturmak 
Tasarım Araçlarının Kullanımı 
Düzen Araçlarının Kullanımı 
Timeline, Katman ve Frame Kullanımı 
ActionScript 3.0 ile Mobil Programlama Mantığını Kavramak ve Genel Dil Yapısı
ActionScript 3.0’ı Tanıyalım 
ActionScript Kod Editörü ve Kullanımı 
Butonlar ve Movie Clip’ler 
Button 
Movie Clip 
Orijinal Nesne, Yansıyan Nesne ve Instance Name Kavramı 
ActionScript 3.0 Kod Yazma Mantığı, Keyframe ve Nesneler ile İlişkisi 
Sahne ve İç İçe Nesnelerle AS 3.0'ı İlişkilendirmek 
Olay Yöneticileri ve Fonksiyonların Kullanımı 
Mouse (Parmak) Olayları 
Klavye Olayları 
Görüntülenen Nesne Olayları 
Değişken, Sabit ve Nesne Oluşturmak 
Değişkenler 
Sabitler 
Nesneler 
trace() Komutu ile Kontrol Yapmak 
Operatörler 
Atama Operatörü 
Aritmetik Operatörler 
Aritmetik Atama Operatörleri 
Karşılaştırma Operatörleri 
Mantıksal Operatörler 
Diğer Tanımlayıcı Operatörler 
Koşullar 
if 
else if 
else 
Döngüler 
for 
while 
do while 
Timeline/Animasyon ve Sahneler Arası Geçiş Kontrolleri 
Dinamik Obje Oluşturmak 
Obje Kavramı ve Kütüphaneden Dinamik Olarak Nesne Çağırmak 
ActionScript 3.0 Dil Kütüphanesinden Obje Oluşturmak 
Sanal Klavyeden Veri Girişi Almak ve Verileri İşlemek
Metin Kutusu Türlerini Anlamak 
Genel Stil ve Davranış Düzenlemeleri 
Cihaz Fontlarıyla ve Gömülü Fontlarla Çalışmak 
Metin Kutusunda Dinamik Veri Göstermek 
Metin Kutusunda HTML Stillerini Kullanmak 
Metin Kutularından Ekran Klavyesi ile Veri Girişi Almak 
Çok Satırlı Metin Kutularında Parmak ile Kaydırma Yaptırmak 
Örnek Proje: Kullanıcı Giriş Formu Uygulaması 
Mobil Arayüz Tasarımı ve Tema Giydirme
Uygulamaya PNG ve JPG Grafikleri Eklemek 
Vektör Grafikleri Bitmap Grafiklere Dönüştürmek 
Vektör Grafiği Bitmap Nesnesine Çevirmek 
Vektör Olan Movie Clip’e Bitmap Davranışı Vermek 
ActionScript 3.0 ile Dinamik Nesnelere Bitmap Davranışı Vermek 
Grafiklere Renk ve Filtre Efektleri Uygulamak 
PSD Formatlı Mobil Arayüz Tasarımını Uygulamaya Dahil Etme 
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Araç Çubuğu Uygulaması 
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Aktif / Pasif Butonu ile Kayan Menü Uygulaması 
Accelerometer: İvme Ölçeri Kullanmak
Cihaz İvme Ölçer Destek Kontrolü Yapmak 
Cihazın 3D Eksende Yönünü Algılamak ve İvme Ölçerden Gelen Verileri İşlemek 
Titreşimi Algılamak ve Alarm Vermek 
Cihaz ile Yüzey Arasındaki Açıyı Algılamak 
Yayımlama Ayarları ile Ekran Yönünü Sabitleme veya Otomatik Yapmak 
Ekranın Döndürülme Yönünü Tespit Etmek 
Ekran Yönüne Göre Uygulamadaki Görsel Öğeleri Yeniden Biçimlendirmek ve Konumlandırmak 
Touch API: Ekrandan Tek DokunuşlarlaBasmaları İşlemek
Tek Parmak Hareketlerini Anlamak 
TAP ve CLICK Olaylarını Karşılaştırmak 
Parmağın Tek Dokunuşunu Algılamak 
Parmağın Uzun Süreli Dokunuşunu Algılamak 
Parmağın Çift Dokunuşunu Algılamak 
Tut ve Sürükle İşlemleri 
Aynı Anda İki ve İkiden Fazla Çoklu Dokunuş Noktalarını ve ID’lerini Tespit Etmek 
Örnek Proje: Kaydırılabilir Liste Uygulaması 
Aşama 1: Kaydırılabilir Alan 
Aşama 2: Kaydırma Çubuğu 
MultiTouch API ve Gestures API ileEkrandan Karmaşık Dokunuşları İşlemek
Ekran Çoklu Dokunuş Modunu Belirlemek 
SWIPE: Kaydırma Hareketini Algılamak 
ZOOM: Çimdik ile Büyütme ve Küçültme Hareketlerini Algılamak 
ROTATE: Çift Parmak ile Döndürme Hareketini Algılamak 
PAN: Çift Parmak ile Sürükleme Hareketini Algılamak 
SoftKey: Analog Tuşları Kullanmak
MENU Tuşu ile Uygulama İçinde Menü Açtırmak 
BACK Tuşu ile Önceki İçeriklere Dönmek 
HOME/SEARCH Tuşu ile Uygulamayı Arkaplana Göndermek 
HOME/SEARH ve KAPATMA Butonu ile Uygulamayı Tamamen Sonlandırmak 
StageWebView:Web Sayfalarını Uygulama İçinde Yayınlamak
Uygulama İçinde Web Sayfası Görüntüleme Alanı Oluşturmak 
Tarayıcı Geçmişi ile Sayfalar Arası Geçiş Yapmak ve Sayfa Başlığını Görüntülemek 
Dinamik Olarak Oluşturulan HTML5 Web İçeriklerini Görüntülemek 
Lokal (Paket İçinde Gömülü) HTML Dosyalarını Görüntülemek 
StageWebView İçinde JavaScript Kodlarını Çalıştırmak 
İletişim Araçlarını Kullanmak
Arama Listesine Numara Göndermek 
SMS Uygulamasına SMS İçeriği ve Alıcı Numarası Göndermek 
Wi-Fi ve 3G Bağlantısını Kontrol Ettirmek 
E-Mail Uygulaması ile E-Mail Mesaj, Alıcı ve Konu İçeriklerini Göndermek 
Browser Uygulaması ile URL Açtırmak 
Metin Kutusuna Tıklandığında Sayfa Açtırmak 
Butona Tıklandığında Sayfa Açtırmak 
Sosyal Medyada İçerik Paylaştırmak 
Paylaş Butonu ve Sosyal Medya Menüsünün Hazırlanması 
Facebook’ta Paylaşmak 
Twitter’da Paylaşmak 
Google+’da Paylaşmak 
LinkedIn’de Paylaşmak 
Multimedya İşlemleri ve Harici Varlıklarla Çalışmak
Uygulama İçinde Ses Dosyalarını Kullanmak 
Kütüphaneden Ses Yüklemek 
Harici Ses Dosyaları ile Çalışmak 
Harici Görüntü Dosyaları ile Çalışmak 
Fotoğraf Galerisine Erişmek ve Fotoğraf Açmak 
Ön ve Arka Kamera ile Gerçek Zamanlı Görüntü Almak 
Kamera ile Fotoğraf Çekmek ve Kaydetmek 
Kamera ile Video Çekmek ve Kaydetmek 
Örnek Proje: Video Player Uygulaması 
Dizin Yönetimi, Veri İşleme, SQLite Veritabanı Yönetimi ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi
Android Cihazlarda Dosya ve Dizin Yönetimi 
Klasör Varlığı Kontrolü Yapmak, Klasör Oluşturmak ve Silmek 
Klasör Oluşturmak 
Klasör Silmek 
Metin Dosyalarını Okumak, Üzerine Yazmak, Dosyayı Silmek 
Dosya Oluşturmak ve İçine Veri Yazmak 
Dosyadan Veri Okumak 
Dosyayı Silmek 
SharedObject ile Veri Kaydetmek ve Okumak 
SharedObject Nedir 
SharedObject Nesnesi Oluşturmak ve Veri Kaydetmek 
SharedObject Nesnesinden Veri Okumak 
JSON ile Çalışmak 
JSON Web Servisi ile Cihaz IP Bilgisi Öğrenmek 
JSON Web Servisi ile Gerçek Zaman Bilgisini Öğrenmek 
RSS / XML Yüklemek ve Parse Etmek 
Sunucudaki PHP’ye Veri Göndermek ve Veri Almak 
SQLite ile Veritabanı Yönetimi ve Sorgu Dili Kullanımı 
SQLite Nedir ve Neden Tercih Edilir 
SQLite Veritabanı Dosyası Oluşturmak 
Temel SQL Sorguları 
Tablo Oluşturmak 
Tablo Var mı Yok mu Kontrolü 
SQL Sorgusu Kullanmak ve Verileri Çekmek 
Tablolara Veri Kaydetmek 
Verileri Güncellemek 
Veri Silmek 
Sorgu ile Veri Çekmek 
Belirli Bir Sütuna Göre Verileri Sıralamak 
Belirli Bir Sütunda Veri Aramak ve Göre Verileri Sıralamak 
Örnek Proje: SharedObject ile Uygulamadan Çıkarken Ayarları Otomatik Kaydetmek 
Örnek Proje: WordPress Site ile Entegrasyonlu Haber Uygulaması 
Aşama 1: Haber Kutucuklarının Hazırlanması 
Aşama 2: WordPress Verilerinin İşlenmesi ve Haberleri Listelemek 
Aşama 3: Haber Detayının Gösterileceği Bileşeni Hazırlamak 
Aşama 4: Haber Kutucuklarına Etkileşim Kazandırmak 
Örnek Proje: Her Açılışta Uygulamaya Yeni Versiyon Kontrolü Yaptırmak ve Marketten Uygulama Güncelletme 
Aşama 1: Sürüm XML Dosyasını Hazırlamak 
Aşama 2: Güncelleme Denetimi ve Google Play’den Güncelleme Yapma 
Örnek Proje: SQLite Veritabanı ile Kayıt Defteri Uygulaması 
Geolocation API: GPS, Lokasyon İşlemleri veGoogle Maps Kullanımı
Anlık GPS Verilerini Okumak 
Google Maps API KEY Almak 
Google Maps’te Konumumuzu Göstermek 
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Adobe Cirrus Nedir 
Adobe Cirrus Servis Numarası Almak 
RMTP ve RTMFP Veri İletişim Modelini Kavramak 
MultiCast Veri İletim Ağ Yapısı 
UniCast ve MultiCast Topoloji Modelleri 
Point to Point (Noktadan Noktaya) 
Swarming (Toplanma) 
Live Application - Level Multicast (Canlı Uygulama – Çoklu Yayın Seviyesi) 
Distributed Data Storage (Dağınık Veri Toplama) 
Örnek Uygulama: İki Kişilik Gerçek Zamanlı Oyun Soketi Programlamak 
Mobil Programlamada Performans Yönetimi
Dinamik Movie Clip’ler Yerine Sprite Kullanmak 
Değişken Türü Tanımlamalarını Uygun Seçmek 
Döngüleri Kullanırken Performans Kazanmak 
Array Yerine Vector Kullanmak 
FrameRate Değerini Optimum Değerde Kullanmak 
ENTER_FRAME Yerine Timer Nesnesi Kullanmak 
Kullanılmayan Olay Yöneticilerini Sonlandırmak 
Gereksiz Öğelerden Mouse Etkileşimini Kaldırmak 
Sahne Dışı Öğeleri Görünmez Yapmak 
Dinamik Metin Kutularında += Operatörü Yerine appendText() Metodunu Kullanmak 
Kullanılmayan Değişkenleri null ile Boyutsuzlaştırmak 
GPU Render Modunu Kullanmak 
Mobil Tasarımda ve AnimasyonlardaDikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Vektörel Çizimler Yerine Bitmap Görseller ile Performans Kazanmak 
Gereksiz Transparan Görsellerden Kaçınmak 
TileMap Tekniği ile Büyük Ölçekli Görsellerle Çalışmak 
Gereksiz Efektlerinden Kaçınmak 
Vektörel Çizimleri ve Metinleri Bitmap’e Çevirmek 
Ses Dosyası Formatı Seçiminde Dikkatli Olmak 
Gelişmiş Paketleme Ayarları veManuel Olarak Manifesto Düzenlemeleri
Uygulama Paketleme Süreci 
General: Genel Ayarlar 
Deployment: Paketleme Ayarları 
Icons: Uygulama İkonlarını Düzenlemek 
Permissions: Yetkilendirmeler, Manuel Yetkilendirme ve Dil Genişletme 
Languages: Diller 
Uygulamanın Google Play’de Dağıtıma Açılması
Google Play ve Google Play Store Developer Nedir 
Google Play Store Developer Hesabı Oluşturmak 
Google Play Store Developer Console’u Hızlıca Tanımak 
Mobil Uygulamayı Google Play’e Eklemek, Gerekli Tanım Verilerinin ve Görsel Öğelerinin Yüklenmesi 
Ürün Bilgileri 
Grafik Öğeleri 
Kategorizasyon 
Kişi Ayrıntıları 
Gizlilik Politikası 
Olası Yükleme ve Uygulama Yayınlama Sorunlarının Tespiti ve Çözümü 
Beta / Alfa Beta Test Türünü ve Kullanıcı Gruplarını Belirlemek 
İstatistik Takibi 
Olaylar ve Yorumların Takibi 
NatIve ExtensIons (AIr for NatIve ExtensIons) Paketleri ile Daha Güçlü Mobil Uygulamalar Geliştirmek
Native Extensions Nedir ve Nasıl Çalışır 
Native Extensions Mobil Sistem Desteği 
Native Extensions (ANE) Paketleri Mobil Uygulamaya Nasıl Dahil Edilir 
Örnek ANE Kullanımları 
AdMob Native Extension ile Mobil Reklam Gösterimi 
AdMob Nedir 
AdMob Hesabı Açmak ve Reklam Tanımlamak 
AdMob.ANE ile Mobil Uygulamada Reklam Gösterim Uygulaması 
Sonsöz 
Yazar Hakkında