Kendinize Güvenerek Android ve Oyun Programlama Facebook/Google+ – Multimedya Donanım – Grafik Musa Çavuş  - Kitap
Kendinize Güvenerek

Android ve Oyun Programlama

Facebook/Google+ – Multimedya Donanım – Grafik

5. Baskı, 
Şubat 2016
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
391
Barkod:
9789750236594
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
430,00
İndirimli (%79):
90,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Gözden geçirilmiş 5. baskısını yapan kitap, Android SDK'nın temelinden başlamış ve Facebook/Google+ - Android bağlantısı gibi ileri konuları da içermektedir. Konular anlatılırken ekran görüntüleri eşliğinde çok sayıda örnek verilerek konunun ve farklı uygulamaların daha rahat anlaşılması amaçlanmıştır.
Android işletim sistemi, akıllı telefonlarda en çok kullanılan işletim sistemi olmuş ve Android Markette yüz binlerce farklı uygulama ile akıllı telefon kullanıcılarına farklı uygulamaları indirme şansı vermiştir. Başarılı ve güzel çalışan uygulamalar ise uygulamayı yapan kişiye maddi ve manevi kazançlar sağlamaktadır. Bu sebeple, Android konusunda yazılımcı ihtiyacı her geçen gün artmaktadır.
Ülkemizde Android işletim sistemi Milli Eğitim Bakanlığının FATİH projesiyle birlikte büyük önem kazanmış ve bu konuda yazılımlara/yazılımcılara daha da çok ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Android Studio
.
Android ve Oyun Programlamanın Temelleri
.
OpenGL ES
.
Emülatör Kullanımı
.
Android–UI
.
SQLite
.
Content Provider
.
Ses Tanıma
.
SMS
.
Multimedya
.
Facebook – Google+
.
Google App Inventor
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
9
Bölüm 1 
Android Programlamanın Temelleri 
1.1 Android – OS Yapısına Giriş 
19
1.1.1 Eclipse, Java ve Android SDK Kurulumu 
19
1.1.2 İlk Android Programı 
29
1.1.3 Android Projesinin Yapısı 
34
1.2 Emülatör Kullanımı 
36
1.2.1 Emülatör Tanımı ve Kullanımı 
36
1.2.2 Firmaların Emülatörleri 
38
1.3 Debug 
42
1.3.1 Emülatör ile Debug 
42
1.3.2 Emülatör ile İletişim 
44
1.3.3 DDMS 
46
1.3.4 LogCat 
47
1.4 Android Studio Kullanımı 
48
1.4.1 Android Studio Kurulumu 
48
1.4.2 Android SDK Manager Güncellemeleri 
55
1.4.3 – İlk Açılış 
57
1.4.4 Emülatör Kullanımı 
59
Bölüm 2 
Android UI 
2.1 Android Manifest 
65
2.2 Activities 
65
2.2.1 Activities Nedir? 
65
2.2.2 Sub Activities 
69
2.2.3 Sub Activities’lerde Cevap 
74
2.3 Intents 
80
2.3.1 Dış Intents’ler ve Sub Activities 
80
2.3.2 İç Intent’ler 
86
2.4 Layout ve View 
90
2.4.1 Temel Layout 1 
90
2.4.2 Temel Layout 2 
97
2.4.3 View ve Widgets 
102
2.5 Menüler 
106
2.5.1 Menü 
106
2.5.2 İç Menüler 
111
2.6 Diyalog Pencereleri ve Toasts 
115
2.6.1 Toasts 
115
2.6.2 Diyalog Pencereleri 
119
Bölüm 3 
Veri Erişimi 
3.1 Listeler, Diziler ve Adapter’ler 
125
3.2 Ayarlar 
128
3.2.1 Ayarlar Sayfasını Programlama 
128
3.2.2 Ayarlara Ulaşmak 
133
3.3 Dosya Sistemi 
135
3.3.1 Dosya Kayıt Etme 
135
3.3.2 Dosya Yükleme 
140
3.3.3 Assets 
143
3.4 Veritabanı 
144
3.4.1 SQLite Veritabanı Oluşturma 
144
3.4.2 Verileri Okumak ve Yazmak 
148
3.5 Content Provider 
154
3.5.1 Content Provider 
154
Bölüm 4 
Arka Plan Programları 
4.1 Arka Plandaki Activity’ler 
161
4.1.1 Broadcasts 
161
4.2 Services 
164
4.2.1 Services Başlatma ve Durdurma 
164
4.2.2 Service ile İletişim 
168
Bölüm 5 
Android ve Dış Dünya 
5.1 Web Sayfası 
175
5.2 SMS 
178
Bölüm 6 
Multimedya 
6.1 Ses 
187
6.2 Video 
191
6.3 Resimler 
193
6.4 Metin Çizimleri 
195
6.5 Dil Tanıma 
198
Bölüm 7 
Donanım 
7.1 Giriş 
205
7.2 Kamera 
209
7.3 Accelerometer (İvme Ölçer) 
212
7.4 Wake Lock 
214
7.5 Mikrofon 
215
Bölüm 8 
Threads 
8.1 Threads 
223
Bölüm 9 
Facebook, Google+ 
9.1 Facebook 
231
9.2 Google+ 
236
Bölüm 10 
Google App Inventor 
10.1 Google App Inventor 
245
10.1.1 Kurulum 
245
10.1.2 Nasıl Kullanırım? 
247
Bölüm 11 
Android Oyun Programla Temelleri 
11.1 Nereden Başlamalıyım? 
257
11.1.1 Taslak 
257
11.1.2 Giriş 
257
11.1.3 Dosyalama 
257
11.1.4 Grafik 
258
11.1.5 Ses 
258
11.1.6 Ağ 
258
11.1.7 Simülasyon 
258
11.2 Manifest Dosyası 
260
11.2.1 <manifest> elementi 
260
11.2.2 <application> tagı 
261
11.2.2 <activity> tagı 
261
11.2.3 <uses–permission> tagı 
262
11.2.4 <uses–feature> tagı 
262
11.2.5 <uses–sdk> tagı 
263
11.2.6 Oyun ikonu 
263
11.3 Bir test projesi 
263
11.3.1 AnaMenuActivity 
264
11.3.2 NormalAktivite Sınıfı 
266
11.3.3 TekDokunmaAktivite Sınıfı 
268
11.3.4 CokluDokunmaAktivite Sınıfı 
270
11.3.5 TusBasmaAktivite 
273
11.3.6 Accelerometer 
275
11.3.7 Dosyalama 
278
11.3.7.1 Assets 
278
11.3.7.2 SD Kartı 
279
11.3.8 Ses 
282
11.3.9 Grafik 
285
11.3.9.1 Wake Lock 
285
11.3.9.2 Full Screen 
286
11.3.9.3 Ekran Yenilemesi 
287
11.3.9.4 Basit Şekiller 
291
11.3.9.5 Resim 
293
11.3.9.5 Metin çizimleri 
296
11.3.9.6 SurfaceView 
299
Bölüm 12 
Android Oyun Framework Oluşturma 
12.1 OyunDosyalama 
305
12.2 Ses 
306
12.3 İvme Ölçer 
311
12.4 Havuz Sınıfı 
312
12.4.1 Klavye 
314
12.4.2 Dokunmatik Sınıfı 
317
12.4.2.1 TekDokunmatık Sınıfı 
318
12.4.2.2 CokluDokunmatik Sınıfı 
321
12.4.3 GenelGiris sınıfı 
326
12.5 Grafik Bölümü 
329
12.5.1 Density (Yoğunluk) 
331
12.5.2 Aspect Ratio (Boy oranı) 
331
12.5.3 HizliSurfaceView sınıfı 
337
12.6 SuperOyun sınıfı 
340
Bölüm 13 
Yılan Amca Oyunu 
13.1 YilanAmca Temeli 
349
13.2 Ayarlar 
360
13.3 YilanAmca Yüzeyi 
362
13.4 AnaMenuYuzey 
363
13.5 PuanYuzey 
365
13.6 Tas Sınıfı 
368
13.7 Yılan Amca ve Parçaları 
369
13.8 Oyun Alanı 
371
13.9 Oyun Yüzeyi 
374
Bölüm 14 
OpenGL ES’e Ufak Bir Giriş 
14.1 Nedir Bu OpenGL ES 
385
14.2 GLSurfaceView 
385
Kavramlar Dizini 
389